E gata! Dacia 1300 Concept, in viziunea lui Alexandru Maris VIDEO

2014 Dacia 1300 Concept Alexandru Maris 7

In octombrie scriam un scurt articol despre Dacia 1300 Concept, un experiment de design realizat de un tanar designer din Sibiu. Alexandru Maris ne testa atunci curiozitatea cu un scurt teaser, prefatand o reinterpetare moderna a unei masini de legenda pentru romani. Acum conceptul este gata, clipul de prezentare la fel.

2014 Dacia 1300 Concept Alexandru Maris 6

As putea spune foarte multe despre felul in care arata aceasta masina, cat de mult imi place si cat de bine integreaza toate elementele caracteristice vechii Dacii. Dar cel mai bine isi descrie conceptul chiar autorul, pentru 4tuning.ro: „2014 Dacia 1300 Concept are la baza clasica Dacia 1300 produsa la Mioveni in anii ’70. Am pastrat toate elementele de pe masina originala: elementele cromate, grilele, forma farurilor si a stopurilor, amplasarea busonului de benzina, chiar si jantele, si le-am imbinat intr-o masina noua, masina care si-ar dori sa se plaseze in clasa de lux, printre modele ca Audi A7, Mercedes S-klasse, ajungand chiar la Porsche Panamera.

2014 Dacia 1300 Concept Alexandru Maris 16

Astfel, masina are dimensiuni generoase, aproximativ 5,1 metri lungime si 2 latime. Design-ul exterior este agresiv, cu linii de caroserie foarte pronuntate, dar pastrand in acelasi timp aspectul clasic. Pentru interior am renuntat la bancheta spate si am transformat masina intr-una cu 4 locuri, 4 locuri foarte spatioase. Din nou, pentru designul bordului am pastrat liniile originale ale masinii, dar l-am adus la standardele zilelor noastre.

2014 Dacia 1300 Concept Alexandru Maris 9

Trebuie avut in vedere ca acest model este un concept, un exercitiu de design si nu o masina gata sa iasa pe strada, din acest motiv sunt elemente care lipsesc de pe masina, cum ar fi stalpul B. In privinta tehnologiilor si a mecanicii ce ar putea fi implementata in aceasta masina prefer sa las lumea sa speculeze. Da, ar fi frumos ca masina sa aiba un motor V8 puternic si tractiune spate, dar in acelasi timp un motor electric pentru cei mai eco-friendly. Din pacate, din punctul meu de vedere, proiectul este finalizat doar in proportie de 85%, dar a venit timpul de a-l face public si de a trece la un urmator proiect ceva mai ambitios”.

BRAVO!

GALERIE FOTO:

Sursa foto: Facebook/Alexandru Maris

Social

Arhiva stiri