Mercedes Clasa C, o noua generatie. Galerie FOTO si VIDEO

Cu ocazia Salonului Auto de la Detroit, din ianuarie, noul Mercedes Clasa C va fi prezentat publicului. Pana atunci, desi vazut doar in poze si cateva videoclipuri oficiale, putem sa tragem o concluzie: Mercedes Clasa C este noul lider al tripletei premium germane. Fanii BMW vor fi deranjati de aceasta afirmatie, dar noul C duce confortul si tehnologia in clasa medie la noi nivele. BMW si Audi au de recuperat. Nu toate sunt bune si frumoase cu noul C, dar despre asta vom vorbi imediat.

Mercedes-Clasa-C-2

Mercedes Clasa C. Design-ul, in cateva cuvinte. Arata ca un baby S, liniile croseriei fiind un amestec al stilului recentei Clase S si al Mercedes-ului CLA. Si interiorul propune aceeasi combinatie, designerii germani parca facand media aritmetica intre tehnologia prezenta la bordul Clasei S si felul in care arata habitaclul Clasei A. Rezultatul nu e rau deloc, iar ruptura fata de vechea generatie este totala, Mercedes facand nu unul, ci doi pasi inainte cu noua Clasa C.

Mercedes-Clasa-C-7

In afara design-ului, noul Mercedes Clasa C se distinge de vechea generatie si prin cresterea dimensiunile sale. Nu doar dorinta de a oferi mai mult loc pasagerilor a avut aici un cuvant de spus, ci si… CLA. Mercedes a dorit sa diferentieze cat mai bine cele doua modele, asa ca noul C urca spre limita superioara a clasei medii. Cifre cheie: ampatamentul este cu 8 cm mai mare la noua generatie (2.84 metri), lungimea atinge 4.68 metri (+9.5 cm fata de generatia pe care o inlocuieste), in timp ce portbagajul creste de la 475 la 480 litri. Daca valorile nu sunt impresionante, trebuie sa remarcam cura de slabire la care a fost supus modelul: scaderea in greutate poate atinge si 100 kg, in functie de versiune si echipamente.

La inceputul comercializarii, noul Mercedes Clasa C va fi disponibil cu 3 motorizari diferite: C220 BlueTEC (diesel, 2.2 litri, 170 CP si 400 Nm, acceleratie de la 0 la 100 km/h in 8.1 secunde, consum mediu anuntat de 4 l/100 km), C180 (1.6 litri, benzina, turbo, 156 CP si 250 Nm, sprintul de la 0 la 100 km/h se face in 8.2 secunde, consum mediu 5 l/100 km) si C200 (benzina, 184 CP, 300 Nm, acceleratie pana la 100 km/h in 7.5 secunde, consum mediu de 5.3 l/100 km). Toate variantele vin standard cu sistem Stop/Start. Tractiunea integrala permanenta 4Matic si suspensia pneumatica sunt disponibile optional.

Mercedes-Clasa-C-11

Evident, si alte motorizari vor aparea ulterior. Si acum revenim la ce am zis la inceput, nu toate sunt bune si frumoase cand vine vorba de Mercedes Clasa C, generatia 2014. Variantele diesel de baza vor fi asigurate de propulsorul 1.6 dCI de la Renault, in doua versiuni de putere: 115 si 136 CP. Multa lume nu va aprecia acest transfer de tehnologie, dar micul dCI este unul dintre cele mai bune motoare diesel de 1.6 litri din lume. Cum va fi primita aceasta versiune a Clasei C, ramane de vazut. Ecologistii vor fi astrasi de versiunea C300 BlueTEC Hybrid, care dezvolta 231 CP.
Noua Clasa C va putea fi comandata in 4 nivele de finisare: Clasa C, Executive, Sportline si Fascination, cu preturi de plecare de la 33.950 Euro pentru C180 si 38.450 Euro pentru C220 BlueTEC. Din punct de vedere al echipamentelor disponibile, noul Mercedes Clasa C va fi in topul segmentului sau, putand fi configurat cu proiectoare cu LED-uri, un sistem Vision 360, sistem care recunoasterea semnelor de circulatie etc. Am zis „etc” pentru ca, in buna traditie a producatorului din Stuttgart, lista de optionale este kilometrica, un Mercedes Clasa C echipat complet putand creste cu 30-40% pretul de baza.

Social

Arhiva stiri