
Dupa multe speculatii, McLaren confirma faptul ca supercarul P1, condus de Chris Goodwin, a reusit un tur de Nurburgring in mai putin de 7 minute. Problema? Nu exista nicio dovada, in afara unui clip postat pe canalul oficial de YouTube al producatorului britanic. In plus, cei de la McLaren nu au dezvaluit nici timpul in care P1 a parcurs turul de circuit de la Nurburgring, ceea ce poate insemna ca supersportiva britanica nu a reusit sa fie mai rapida decat Porsche 918 si timpul sau, de 6 minute si 57 de secunde.

Pana acum, razboiul timpilor obtinuti pe Nurburgring erau mai mult sau mai putin validat de publicarea unui video al unui tur de circuit cronometrat, in incercarea de a demonstra afirmatiile contructorilor. Chiar daca nimeni nu poate verifica in ce conditii a fost realizat acel timp (cu ce pneuri, ce reglaje, masina de serie sau modificata), acel video era singura dovada a reusitei masinii respective. Chiar daca nu e tocmai obiectiv, e insa suficient pentru ca modelul care reuseste o preformanta notabila sa intre in istorie.

In caietul de sarcini pentru McLaren P1, parcurgerea unui tur de Nordschleife – Nurburgring in mai putin de 7 minute a fost catalogata drept „obiectivul final al programului de dezvoltare”. O pista lunga de 20.8 km si presarata cu 154 viraje, extrem de solicitanta atat pentru pilot cat si pentru masina, Nurburgring-ul a reprezentat intotdeauna provocarea suprema. McLaren a realizat mai multe sesiuni de teste pentru P1 pe acest circuit, insa niciun timp cronometrat nu a fost anuntat presei. Pana acum, cand britanicii au dat publicitatii un comunicat in care precizeaza ca McLaren P1 a obtinut pe circuitul Nordschleife – Nurburgring un timp mai mic de 7 minute, fara insa sa aduca si vreo dovada in acest sens. Asta desi McLaren a prezentat si un videoclip al turului de circuit cu pricina, un montaj foarte bine realizat, care insa nu arata si timpul in care P1 termina turul de circuit. In comunicat se mai precizeaza ca, pentru atingerea acestei performante, viteza medie realizata de P1 a fost de 178 km/h.

Modelul McLaren P1 care a realizat acest tur de circuit este un XP2R, culoare gri Supernova. Chris Goodwin, pilotul care a condus masina si pe Nurburgring, dar si pe drumul dintre Woking si Ardenau, a afirmat ca P1 s-a comportat admirabil si ca viteza maxima atinsa pe ultima linie dreapta a fost de 330 km/h, adica viteza maxima limitata electronic a acestui exemplar de P1. In concluzie, McLaren P1 a trecut cu succes ultimul sau examen si a respectat promisiunea facuta de Ron Dennis: un tur de Nurburgring in mai putin de 7 minute. Timpul exact ramane un mister stiut doar de inginerii McLaren.
Similare