Germania indreapta tunurile catre Dacia. Volkswagen lanseaza masina de 8.500 de euro

Daca la inceputul acestui an existau numai speculatii despre o posibila lansare a unui nou brand din partea Volkswagen, lucrurile s-au lamurit saptamana aceasta. Producatorul german a anuntat oficial ca, pana in 2016, va scoate pe piata o masina de pana in 8.500 de euro.

Volkswagen

Nu este vorba de simpla lansare a unei masini, ci de un brand cu totul nou, dedicat segmentului ieftin, prin care nemtii vor sa intre pe o piata foarte promitatoare in acest moment.
Piata auto din Europa nu mai sta la fel de bine ca alta data, iar producatorii se chinuie mai mult ca oricand sa faca profit. Pentru masinile ieftine insa, se mai gasesc totusi clienti.
Volkswagen planuieste astfel sa urmeze exemplul Renault-Dacia si Nissan, cu al sau Datsun, pe care sa le lanseze sub un nou nume. Decizia a fost in cele din urma aprobata de consiliul director al producatorului, iar comercializarea propriu-zisa ar urma sa ia startul la inceputul lui 2016, scrie cotidianul francez La Tribune.
Pentru inceput, masina va fi disponibila pe pietele in curs de dezvoltare din China si America de Sud, urmand ca apoi sa fie vanduta si in Europa.
“Lucram la un automibil ieftin, cu preturi mai mici decat cele ale gamei actuale de la Volkswagen, adica de sub 80.000 de yuani (8.500 de euro) in China. Prioritatea o reprezinta China, dar si parti din Rusia si America de Sud, alaturi de alte tari emergente”, a declarat Christian Klinger, membru in consiliul director Volkswagen, in cadrul Salonului auto de la Shanghai.
Intrebat daca noul brand va ajunge si in Europa de Vest, acesta a declarat: “Niciodata sa nu spui niciodata. Dar acest lucru nu este prevazut in avans”.
Dupa ce succesul Dacia i-a inspirat si pe japonezii de la Nissan sa-si creeze propriul model low-cost, a venit acum randul nemtilor sa fure o pagina din retetarul romano-francez.
Dacia-Renault a inceput sa aiba un cuvant important de spus pe piata in 2004, odata cu lansarea modelului Logan, dupa care a continuat cu altele la fel de apreciate si de bine vandute, Sandero si Duster. Pe segmentul masinilor ieftine, producatorul se poate mandri acum cu un avans.
Previziunile de vanzari pe 2013 ale Renault se ridica la peste un milion de astfel demasini, cu marje de profit mai mari de 10%, in cazul Duster.
“Lucram la costul proiectului. E clar ca vom produce aceste masini doar daca vor respecta criteriile noastre de securitate si confort. In plus, trebuie sa fie rentabile’, a declarat la salonul de la Tokyo directorul de cercetare si dezvoltare de la Volkswagen, Heinz-Jakob Neusser, intr-un interviu acordat revistei britanice Autocar.

Social

Arhiva stiri