Hyundai Veloster Turbo R: aceeasi putere, dar greutate mai mica

Producatorul coreean Hyundai se face remarcat pe piata europeana prin produsele sale fiabile si oferta de garantie superioara concurentilor sai. Exista insa o parte din piata pe care asiaticii au neglijat-o pana acum: segmentul sport compact. Hyundai Veloster este modelul care trebuie sa atace aceasta nisa, insa, in versiunea sa cu motor aspirat si 140 CP, nu a convins multi clienti.

Hyundai Veloster Turbo R 1

Desi designul atragator si cea de-a treia usa sunt plusuri pentru micul sportiv coreean, in aceasta clasa e nevoie de ceva mai mult. Adica motor si tren de rulare. Deh, europenii sunt pretentiosi. Asa a aparut Hyundai Veloster Turbo: motor de 1.6 litri supraalimentat, care dezvolta 200 CP. Din punct de vedere al placerii in conducere, o masina complet diferita de modelul de baza, 1.6 GDI. Diferita in bine, dar inca nu la nivelul rivalilor sai. Hyundai a decis insa ca e momentul unei noi evolutii si a prezentat Veloster Turbo R. Unde R este litera cheie, care face diferenta. Masina pastreaza neschimbat motorul 1.6 GDI Turbo, considerat de Hyundai „perfect pentru modificari ulterioare”. Puterea ramane la valoarea de 200 CP, insa upgrade-ul exista la nivelul trenului de rulare si al greutatii. Inginerii marcii coreene propun o noua setare pentru suspensii, mai sport, si o noua cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte. Scaderea in greutate s-a facut prin renuntarea la diferite echipamente de confort, printre care butonul pentru pornirea motorului si scaunele incalzite. De asemenea, un nou sistem Torque Vectoring Control este disponibil, pentru un dinamism superior celorlalte variante din gama.

Productia lui Veloster Turbo R va demara in decembrie, primele unitati urmand a fi livrate la inceputul anului viitor. Pe ce piete insa, doar coreenii stiu. In Romania de exemplu, Veloster nu mai este prezent in oferta de pe site-ul oficial Hyundai.

GALERIE FOTO:

Social

Arhiva stiri