Daca ati crezut ca versiunea S63 AMG, avand sub capota un V8 biturbo de 5.5 litri, va fi modelul de top al noii Clase S, ei bine, v-ati inselat. Mercedes a considerat ca sunt clienti care isi doresc mai mult, in ciuda curentului actual de downsizing. Tindem sa le dam dreptate, in aceasta clasa totul este posibil. Asa ca…iata noul Mercedes S65 AMG. V12 de 6.0 litri, biturbo, capabil de 630 CP si 1000 Nm incepand de la 2300 rpm. Un pachet supersport dedesubtul unei caroserii de lux.

Acest monstru, in fapt o combinatie de putere si rafinament, poate atinge 100 km/h in doar 4.3 secunde, in timp ce viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. O mica paranteza: cum majoritatea clientilor Clasei S alege confortul locurilor din spate, cum va aprecia ea performantele de exceptie ale masinii? Pe de alta parte, S65 AMG este mai mult o declaratie de potenta financiara si dorinta de a iesi din „normalitatea” Clasei S decat o masina care va fi condusa la potentialul sau maxim.

V12-le de pe S65 AMG vine standard cuplat la cutia de viteze AMG Speedshift Plus 7G-Tronic. Consumul mediu, daca intereseaza pe cineva, este de doar 11.9 l/100 km. Asta face din S65 AMG modelul cu motorul V12 cel mai putin gurmand de pe planeta, daca e sa ne luam dupa Mercedes. S65 AMG este compatibil cu normele de poluare Euro 6, care vor intra in vigoare incepand cu 2015. Nu lipsesc din program sistemele Magic Body Control (scaneaza in permanenta suprafata de rulare pentru a adapta suspensia la conditiile de drum, are in plus, pentru S65 AMG, si un mod sport) si ESP Dynamic Cornering, in timp ce franele ceramice sunt disponibile optional.
Mercedes S65 AMG nu va fi disponibil decat in versiune cu ampatament lungit, iar pretul de plecare, in Germania, este de 232.050 Euro.
GALERIE FOTO:
Similare