Jaguar s-a tinut de promisiune si a prezentat si versiunea coupe a roadsterului F-Type, model ce preia proprietatile stilistice ale conceptului C-X16, prezentat acum doi ani la Salonul Auto de la Frankfurt. Jaguar tine sa precizeze ca F-Type Coupe este mai mult decat un roadster cu acoperis metalic. Dovada: V8-ul disponibil pe varful de gama ajunge acum la 550 CP.

Gama F-Type este acum completa. Jaguar prezinta oficial si versiunea coupe, la doar cateva luni dupa lansarea roadsterului, care, spus in treacat, este un succes comercial. Un Jaguar F-Type cu acoperis, despre asta vorbim, nu? Nu, este mai mult de atat, sustin inginerii marcii britanice. In afara asemanarii normale cu sora decapotabila, ne punem imediat problema rigiditatii versiunii coupe (al carei portbagaj are un volum dublu fata de roadster, ajungand la 407 litri!). Jaguar F-Type Coupe are o suspensie setata mai tare decat roadsterul, in special pe puntea fata, si este si mai usor. Daca adaugam si rigiditatea sporita a caroseriei, „F-Type Coupe fiind cel mai rigid model produs vreodata de Jaguar”, dupa spusele oficialilor englezi, noul sosit promite sa fie cel mai dinamic model iesit de pe portile uzinei din Coventry.

Sub capota, F-Type Coupe preia propulsoarele de pe modelul roadster: un V6 in doua versiuni de putere si un V8. Baza este constituita din modelul V6 de 3 litri si 340 CP, urmata de acelasi propulsor dus insa la 380 CP. Marea diferenta intre coupe si roadster este insa puterea V8-ului, care dezvolta 550 CP pe F-Type Coupe R (fata de 495 CP pe decapotabila). Jaguar anunta o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 4.2 secunde si o viteza maxima limitata electronic la 300 km/h pentru F-Type Coupe R. Toate modelele sunt disponibile doar cu cutia automata cu 8 rapoarte Quickshift.
GALERIE FOTO:
Similare