INTEGRITY IN BUSINESS: Lansarea Pactului pentru Integritate și Transparență în afaceri

Transparency International România va lansa pe 29 Noiembrie, Pactul pentru Integritate și Transparență în mediul de afaceri românesc, în cadrul conferinței internaționale „Integrity in Business: Key for sustainable and long term prosperity” ce va avea loc între 27 și 29 Noiembrie 2013 la Hotel Intercontinental în București (www.businessintegrity.ro/conference). Evenimentul va fi transmis LIVE, pe parcursul celor 3 zile, de televiziunea online TimeTV.ro.

„Sunt mai multe motive pentru care am zis DA atunci când am fost invitati să fim alături de Transparency International România. În primul rând avem o deosebită plăcere sa transmitem LIVE un eveniment de o asemenea amploare.

Al doilea motiv este că viziunea lor despre mediul de afaceri rezonează cu a noastră. Este nevoie de o schimbare. Modul clasic în care un antreprenor își urmărește interesul propriu în detrimentul partenerului cu care dezvoltă afaceri este expirată. Viitorul constă într-o atitudine WIN-WIN.

Al treilea motiv, și o să mă opresc aici, este că echipa TimeTV iubește provocările. Faptul că tot ce am întâlnit până acum în drumul dezvoltării noastre a fost tratat cu entuziasm, creativitate și bucurie, pentru noi, face ca lucrurile să fie simple. Să transmiți 3 zile de LIVE la rând, 25 de ore, cu intervale orare suprapuse, săli diferite unde se desfășoară workshop-uri pe teme foarte interesante, poate fi o provocare chiar și pentru o televiziune națională.” a declarat Radu Burla, manager TimeTV.ro.

INTEGRITY_IN_BUSINESS_live_Key_for_sustainable_and_long_term_prosperity_timetvlive_timetv

INTEGRITY IN BUSINESS LIVE PE TIMETV.RO

Transparency International Romania este filiala din România a organizației non-guvernamentale internaționale care conduce lupta împotriva corupției la nivel global, Transparency International cu secretariatul în Berlin. Transparency International își propune să facă cunoscute lumii întregi efectele devastatoare pe care corupția le poate avea și acționează în parteneriat cu Guvernul, mediul de afaceri și societatea civilă pentru a dezvolta și implementa măsuri eficiente și efective pentru a combate corupția.

Suntem de părere că mediul de afaceri joacă un rol important în modelarea felului în care societatea răspunde atât formelor tradiționale de corupție cât și celor noi. În acest sens, Transparency International Romania a decis să realizeze acest proiect și să conceapă Pactul pentru Integritate și Transparență în mediul de afaceri Românesc, pentru a contribui la dezvoltarea unei culturi de integritate și transparență în sectorul Românesc de afaceri. Pactul enumeră o serie de standarde de integritate și transparență adresate mediului de afaceri și a fost elaborat și dezvoltat de Transparency International România împreună cu alte câteva companii care cunosc foarte bine impactul pe care corupția îl are asupra societății în general și sunt conștiente de responsabilitatea lor față de societatea în care își desfășoară activitatea economică.

Companiile care vor alege să semneze acest document în cadrul conferinței internaționale își vor asuma misiunea de a contribui la crearea unei culturi de integritate și transparență în mediul de afaceri românesc, aliniindu-l astfel cu standardele Uniunii Europene și ale organizațiilor internaționale din domeniu. Mai mult decât atât prin aderarea la acest pact companiile semnatare adoptă valorile și principiule menționate în cadrul documentului, valori și principii împărtășite și de Transparency International România și care reprezintă liniile directoare în crearea unui mediu de afaceri integru, transparent și responsabil. Pactul reprezintă un angajament individual și colectiv al companiilor membre, de a genera un model social și economic bazat pe valori morale și principii ca o soluție pentru dezvoltarea armonioasa a societății Românești, eliminând astfel inegalitățile, corupția, frauda și traficul de influență.

Mai mult decât atât, pe parcursul primei zile a conferinței, Transparency International România va lansa alte patru pacte de integritate adresate, de această dată, reprezentanților mediului academic, societății civile, IMM-urilor și sistemului medical. Toate aceste documente au fost elaborate de-a lungul celor trei ani de implementare a proiectului POSDRU 63280 „Împreună pentru integritate, responsabilitate socială și dezvoltare durabilă” prin intermediul a mai multe întâlniri de grup, dezbateri regionale ori alte evenimente realizate la nivel local și național.

Vă prezentăm mai jos agenda conferinței internaționale „Integrity in Business – Key for sustainable and long term prosperity”.

27 November 2013
9.00-9.30 Welcome coffee & participants registration
9.30-11.00
1. Opening speech
Working together towards a real, efficient and responsible civic and social dialogue2. Being part of the solution – The Integrity Initiative
• Building integrity one step at a time
• Towards an active and engaged civil society
• Integrity clubbing: a wonderful new beginning3. The 360 integrity and transparency approach: general overview of the Integrity Pacts about to be signed
• The ECOSOC Integrity Pact among NGOs and Social Partners
• The SME Integrity Pact among representatives of the SME sector
• The Integrity Agreement within the Health System
• The Integrity Pact within the Academia
11.00-11.30
Coffee break
Round Tables
11.30-13.00
The ECOSOC Integrity Pact among NGOs and Social Partners
The SME Integrity Pact among representatives of the SME sector
The Integrity Agreement within the Health System
The Integrity Pact within the Academia
Crosscutting aspects for discussion:
Taking the pledge: founders from all sectors formally adhere to their respective Integrity Pacts• Expectations from signing the Sectorial Integrity Pacts
• Overview of principles of the Sectorial Integrity Pacts
• Signing the Integrity Sectorial Integrity Pacts
• Where do we go from here?
13.00-14.00
Lunch

 

28 November 2013 – Morning session
9.00-9.30
Welcome coffee & participants registration
Plenaries
9.30-11.00
1. Opening speech
Corruption and poverty vs. integrity and profit2. Integrity and sustainable development as challenges for the Government
• The role of the state in promoting business’ integrity: Government`s agenda
• State owned companies: a public commitment towards integrity?
• Sustainable development as a duty for the present Government and a legacy for the next one3. Is integrity different in the common market? – EU expectations and practices
• European regulatory framework regarding business integrity
• European plans
• Best practices from EU transnational companies to improve business integrity
11.00-11.30
Coffee break
Round Tables
11.30-13.00
I. Corporate good governance
• Driving compliance and integrity – what is the leaders’ role?
• Beyond formal compliance – resisting taking advantage of the loop-holes in the law or paying bribes in order to secure a contract in a difficult overseas market
• Separating ownership and control
II. Lobby vs Advocacy – when influencing the political decision is white or black business?
• Business and collective actions
• Revolving doors and conflicts of interest
• Vulnerabilities for a transparent and competitive market arising from political parties financing
III. Integrity makes business sense
• Building your business with customers – product and pricing integrity
• Fighting corruption throughout the supply chain – integrity in partnerships
• Tools for a clean business – open contracting, integrity pacts, fair-trade
IV. Accountability in managing public resources
• Towards better governance of state owned companies
• Engaging in public contracting – opportunities and risk
• Responsible delivery of public services and goods
13.00-14.00
Lunch
14.00-15.30
V. Reputation and ethics
• Making compliance an everyday standard – educating your staff
• Managing risks for ethical integrity – the value of your image, brand and reputation
• Ethical practice in marketing strategy
VI. Social responsibility
• Internal social responsibility – your employees own the company integrity!
• How should community/ society keep the business accountable for integrity failures?
• Investing in education – promoting your business values
VII. Stakeholders
• Stakeholders engagement – why and how to build social capital?
• Communicating integrity – showing the real value of the company assets
• Engaging stakeholders into company development strategies
VIII. Sustainable development
• Earthy resources paying for corruption – the missing resources for the next generation
• Environment and ethics – environment compensation policies
• Profit and sustainability – planning for inclusive development
15.30-16.00
Coffee break
16.00-17.30
Wrap up session – presenting the conclusions of the workshops

 

29 November 2013
9.00-9.30
Welcome coffee & participants registration
Plenaries
9.30-11.00

1. Building integrity is a common effort for the future generations
• United Nations-Principles for Responsible Management Education
• OECD
• World Bank
• TI as a catalyst for collective actions towards integrity

11.00-11.30
Coffee break
11.30-12.30

2. Conclusions
• Why companies should invest in collective action approaches?
• Innovative approaches for integrity in and through business – Centre for Integrity in Business
• Our commitment to a clean Romanian business – Bucharest declaration

12.30
Cocktail

Social

Arhiva stiri