Incepe nebunia la Frankfurt. Prima prezentare: SUV-ul britanic Jaguar C-X17

Jaguar C-X17 este SUV-ul care vrea sa detroneze orice varf de linie de pe segmentul sau. Armele sale: eleganta, accesibilitate si forta.

Foto: AutoExpress

Foto: AutoExpress

Englezii de la Jaguar au inlaturat, oficial,  la Salonul Auto de la Frankfurt, valul subtire de mister care mai acoperea noul SUV britanic Jaguar C-X17. „Dezbracarea totala” a fost facuta in cadrul unui show pe masura asteptarilor create de micile „scapari” de poze si informatii online. Primul mare efect care va propulsa Jaguarul 4×4 este introducerea unei noi arhitecturi inteligente din aluminiu (iQ [Al]).

Noua arhitectura va fi la baza unei intregi noi generatii de modele Jaguar, peste cativa ani. Sefii marcii spun ca materialul este modelabil, accesibil si ca favorizeaza productia in masa si ofera multa libertate in ceea ce priveste designul. Ca tot vorbim de design, este important de stiut ca directorul de design Ian Callum a caracterizat noua masina ca fiind „un crossover sport inovativ, ce combina cu unicitate mostenirea noastra antrenanta in ceea ce priveste masinile sport cu flexibilitatea, utilitatea si spatiul.”

Foto: AutoExpress

Foto: AutoExpress

C-X17 este o masina destul de lunga pentru incadrarea „compacta” data de Jaguar, cu 40 cm mai lunga decat un Range Rover Evoque. Totusi inaltimea nu depaseste 1,65 m, fapt ce ii da un aspect alunecos, aerodinamic. Latura sportiva e accentuata de rotile de 23 de inci (care nu se vor regasi si pe modelul de serie) si de farurile din fata si stopuri, reminescente ale celor folosite si pentru F-type.

Liniile sunt deopotriva musculoase si clasice, in stilul Jaguar, iar santurile pronuntate de pe capota se intalnesc armonios cu grila pentru radiator, tradand o latura ceva mai agresiva. Desi este un crossover sport, mare si impunator, este mult mai usor decat majoritatea masinilor din categoria sa. Dinamica de top este oferita de sistemul Torque-Vectoring si sistemul inteligent de tractiune integrala.

Jaguar C-X17 10

Interiorul unui C-X17 are la baza cuvantul lux, dar cu o executie simpla. Tapiteria este din piele, iar pozitia soferului este setata la un nivel mai jos, similara cu cea a unui Evoque. Consola centrala e cu touchscreen, iar acoperisul panoramic ofera un joc de lumini, datorita materialului din care este construit.

Cat priveste motorizarea, Jaguar intentioneaza sa ofere atat modele diesel super-eficiente, care sa emita mai putin de 100 g/km de CO2, cat si versiuni de mare performanta care au la baza motorul V6 supralimentat de pe F-Type.

Citeşte pe Time TV şi:

Prezentare Range Rover Sport VIDEO

Social

Arhiva stiri