Despre ” Împlinire în Business ” – cu Răzvan Curcubătă

La ce te gandeşti când citeşti prima dată cele două cuvinte aşezate unul lângă altul, în acelaşi context, în acelaşi titlu: “Împlinire” şi “Business”? Te gândeşti la bani? Te gândeşti la împlinirea oamenilor de afaceri şi numai a lor? Te gândeşti la renume, la faimă, la recunoaştere? Se pare că atunci când vizualizezi cuvântul Business, gândul iţi este atras către partea financiară, afaceri, cifre şi statistici, mintea făcând aceste corelaţii evidente. Nu este ceva negativ să gândeşti astfel, căci de foarte mulţi ani, noţiunile de business au avut strict legatură cu a avea clienţi “cu orice scop”, a fi “cel mai bun” de pe piaţă şi “a învinge” concurenţa.

shake-hands-dezvoltare-personala-spirituala-timetv-time-personal-development

Răzvan Curcubătă – Dezvoltare Personala (Personal Development)

De altfel, păstrând contextul anterior, majoritatea companiilor fac tot posibilul să folosească tehnici, “care mai de care” de marketing, încearcă să aducă un plus prin pătrunderi în forţă în piaţă, poziţionare optimă şi eficientă înaintea concurenţei. După cum puteţi observa, tot timpul “trebuie” să fii inaintea cuiva, tot timpul “trebuie” să fii în faţă, să fii cel mai bun. De ceva timp încoace, numarul de like-uri de pe pagina de Facebook reprezintă un aspect deosebit de important în a fi mai bine vazut in lumea virtuală, chiar dacă acel numar poate fi generat “artificial”, acestea putând fi cumpărate sau chiar oferite de conturi inexistente. Să aveti in vedere permanent conţinutul paginii respective şi nu numarul de like-uri, dar despre promovarea emoţionala pe Facebook într-un articol viitor.

Întrebarea se pune insă in altă formă: când vor realiza toţi aceşti “concurenţi” din piaţă că nu tehnicile sunt cele care aduc clienţi, ci insăşi factorul uman care intervine în procesul de vânzare-cumpărare. Acest “factor uman”, de care pomeneam anterior, va îmbrăca trei perspective:

  • clienţii, căci ei sunt cei care plătesc pentru un serviciu sau un produs;
  • angajaţii, căci ei sunt imaginea companiei;
  • colaboratorii, căci ei sunt partenerii care iţi susţin business-ul.

 Şi astfel, ce înseamnă Împlinire în Business, având în vedere atâtea perspective de luat în considerare? A avea în vedere starea de Împlinire înseamnă a avea ca scop împlinirea celuilalt, fie că îţi este client, angajat sau colaborator, acest lucru însemnând să ai permanent în vedere interesul Împlinirii, şi nu interesul personal. Un alt aspect foarte important este să iei în considerare situaţia câştig – câştig, care să fie cât se poate de reală, nu care să “sune bine” pentru celălalt. De asemenea, a inţelege Împlinirea înseamnă să înţelegi că nu ai nevoie să foloseşti tehnici de vânzare sau de manipulare, de aceea a invăţa tehnici de persuasiune şi convingere înseamnă a nu avea în vedere starea de Împlinire ci doar interesul şi câştigul tău personal.

Mergând pe principiul că ceea ce semeni vei culege mai târziu, insă nu la aceeaşi intensitate ci de zece ori mai mult, fă tot posibilul ca în acţiunile tale să ai în vedere starea de Împlinire, beneficiind astfel înzecit de Împlinire, de acest lucru ocupându-se Universul şi starea de vibraţie universală. Să revenim puţin cu picioarele pe pamânt. Cât de bucuros vei fi, dacă în momentul în care vei intra într-un magazin vei observa cum vânzătorul este interesat de ceea ce ai nevoie şi de ceea ce iţi doreşti? Acest lucru înseamnând că iţi va pune intrebari, iţi va recomanda anumite lucruri, care ţi se adresează şi pe care ţi le permiţi, va fi empatic cu dorinţele tale, va fi orientat spre tine ca şi client iar nu pe vânzarea în sine.

Sunt lucruri atât de simple, dar din câte se pare sunt atât de greu de găsit în lumea actuală, în care cel mai important lucru este reprezentat de factorul material iar nu de cel uman.
De aceea să ţineţi cont de starea de Împlinire, în orice moment, fie că sunteţi proprietari de afacere, fie că sunteţi clienţi. Apreciaţi acele persoane, care au ca scop principal Împlinirea, iar nu manipularea, preţuiţi acei oameni care pun preţ pe principii etice dupa care işi ghidează afacerile şi acţiunile. Vă mulţumesc pentru că aţi citit până la final si sper ca informaţia să vă împlinească pe de-a întregul.

Sunt Răzvan Curcubătă si v-am scris acest articol pentru că sunt un tânăr plin de entuziasm care crede că lumea înconjurătoare se poate schimba doar atunci când te vei schimba pe tine însuţi. Din acest motiv, primul client al programelor de dezvoltare, iniţiate de mine, am fost eu însumi.  Iubesc dezvoltarea personală şi fac tot posibilul să invăţ permanent lucruri noi pe care să le aplic în viaţa de zi cu zi. De ceva timp am început o călătorie, o excursie frumoasă în lumea trainingului, în care am făcut tot posibilul ca să dezvolt competenţe şi abilităţi participanţilor la cursurile mele din domeniul inteligenţei emoţionale, creativităţii, public speakingului şi al vocaţiei.
Un proiect la care lucrez de curând poartă numele de Antreprenorul Emoţional (Răzvan Curcubătă), care este o serie de cursuri şi ,inclusiv, sesiuni separate de consultanţă 1 la 1, în cadrul caruia poţi regăsi: vânzarea emoţională, promovarea emoţionala, customer service emoţional, fidelizare angajat şi fidelizare client.

Mai puteti citi pe TimeTV si:

Social

Arhiva stiri