Prezentare BMW i3 – mai aproape de viitor

BMW i3, viitorul automobilului în viziunea producătorului din Munchen. BMW a prezentat oficial primul automobil electric de serie din istoria mărcii bavareze, în cadrul unui eveniment transmis live pe YouTube.

BMW i3 1

Dintre toţi constructorii premium germani, BMW s-a mişcat cel mai repede, i3 fiind primul model de serie al proiectului “i”, în care bavarezii au investit aproximativ 2 miliarde de euro. Nici Audi şi nici Mercedes nu au în gamă asemenea modele, avansul celor de la BMW fiind considerabil. Iar proiectul “i” ne mai rezervă o surpriză: BMW i8, o supersportivă aflată şi ea aproape de intrarea în producţie.

BMW i3 6

Conform oficialilor germani, BMW i3 are avantajul costurilor deosebit de reduse în utilizare, estimate la aproximativ 60% din nivelul unui BMW 320d. Şi asta fără a sacrifica performanţele, cel puţin teoretic. BMW i3 este propulsat de un electromotor ce furnizează 170 CP şi 250 Nm. Sună bine, nu? Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 7 secunde, iar viteza maximă este limitată la 150 km/h. BMW nu se dezminte şi pastrează tradiţia casei, tracţiunea fiind tot pe roţile din spate. i3 promite dinamism, deşi designul este destul de cuminte. Neconvenţional şi atipic pentru un BMW, dar cuminte.

BMW i3 8

Autonomia este cuprinsă între 130 şi 160 km, iar încărcarea se poate face de la o priză casnică, de la panourile speciale BMW i sau de la o staţie publică de alimentare. Încărcarea de la o priză standard durează între 8 şi 10 ore. Opţional, pentru cei care fac mai mulţi kilometri, se poate comanda modulul “range extender”, care urcă autonomia până la 300 km. “Range extender” include un motor adiţional, în 2 cilindri, de 650 centimetri cubi şi 34 CP. Greutatea adăugată însă face ca sprintul de la 0 la 100 km/h să dureze 7.9 secunde.

BMW i3 14

Compartimentul pasagerilor este realizat din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), soluţie care permite amenajarea unui spaţiu cât mai aerisit pentru pasageri, fără a sacrifica din siguranţa sau stabilitatea modelului. Masa este extrem de redusă pentru un vehicul electric, doar 1.195 kilograme, similară unui model cu propulsie convenţională.

BMW i3 3

BMW i3 va fi prezentat publicului la Salonul Auto de la Frankfurt, în toamnă, alături de versiunea de serie a supersportivei hibride i8. Cele două modele reprezintă începutul unei noi familii de modele BMW, care ar putea include şi un i4 coupe şi i5 limuzină. Indisponibil deocamdată pe piaţa din România, BMW i3 poate fi deja comandat în Germania, la un preţ de 39.450 Euro cu TVA, pentru varianta “range extender”.

Citeşte pe Time TV şi:

În sfârşit oficial: BMW seria 4. Primele imagini şi informaţii despre modelul de serie

Demn de Mad Max: conceptul moto BMW Ninety

Social

Arhiva stiri