Cum să ai un somn odihnitor în nopţile caniculare. Vezi sfaturi

Atunci când mercurul urcă la valori foarte înalte în termometre, este mai dificil să avem parte de un somn odihnitor și liniștit.

Cum-sa-ai-un-somn-odihnitor-in-noptile-caniculare-Vezi-sfaturi

Vremea caniculară din timpul verii poate afecta moralul multor persoane, împiedicându-le să aibă parte de un somn liniștit. În aceste condiţii, să adormi repede şi să ai parte de o noapte liniştită au devenit două chestiuni ceva mai complicate, din cauza sistemului nostru intern de reglare a temperaturii, scrie Mediafax care citează lefigaro.fr.

Suntem homeotermi. Această calitate implică faptul că temperatura oamenilor este fin reglată pentru ca funcţiile vitale ale organismului să nu fie perturbate„, apune doctorul Jose Haba-Rubio de la Centrul de investigaţii medicale şi cercetări în domeniul somnului de la Lausanne (Elveţia).

Citește pe TimeTV și Ce se intampla cu noi atunci cand dormim prea putin

Dacă este prea frig sau prea cald, organismul va declanşa mecanisme de regularizare pentru a readuce temperatura corpului la 37 °C. În caz de caniculă, aceste mecanisme se referă în principal la vasodilatarea capilarelor superficiale şi la transpiraţia care permite răcirea corpului. Aceste procese sunt însă mai puţin eficiente în timpul somnului.

Dacă temperatura internă creşte prea mult în timpul nopţii, creierul emite un sistem de alarmă şi acela este momentul în care ne trezim„, explică Jose Haba-Rubio. Somnul bebeluşilor şi al persoanelor în vârstă este în special perturbat în cazul unor temperaturi foarte mari, întrucât mecanismele de regularizare termică sunt mai puţin eficiente la vârste extreme.

Citește pe TimeTV și De ce ne ingrasam daca mancam noaptea

Pentru a nu mai simţi acest inconfort şi pentru a dormi liniştit, trebuie ca temperatura cutanată să nu depăşească 30 °C.

Pentru a favoriza somnul atunci când este foarte cald, trebuie să fie aplicate recomandările clasice„, reaminteşte Jose Haba-Rubio.

Evitaţi să vă acoperiţi tot corpul pe timpul nopţii şi asiguraţi-vă că încăperea în care veţi dormi este bine ventilată. În cazul copiilor, lenjeria de pat din diverse ţesături poate să jeneze circulaţia aerului şi ar fi indicat ca ea să fie schimbată des. Plasaţi rufe umede în cameră, umeziţi la nevoie lenjeria de pat cu un pulverizator de apă pentru a aduce mai multă prospeţime. Evaporându-se, apa permite într-adevăr scăderea temperaturii ambientale.

Citește pe TimeTV și Cele 8 ore de somn zilnic nu sunt atât de importante

„Lupta” împotriva căldurii îi face adeseori pe oameni să doarmă cu ferestrele deschise, fapt care poate să fie dăunător, mai ales în oraşe. „Somnul este puternic influenţat de mediu„, a subliniat Jose Haba-Rubio. Iar zgomotul este unul dintre marii agenţi perturbatori. Nu ezitaţi să folosiţi dopuri de urechi.

Un sfat similar este dat şi în cazul luminii. Pentru a favoriza procesul de adormire, evitaţi să vă expuneţi ochii în faţa unei luminozităţi prea intense la sfârşitul serii. Ar fi deci de preferat să nu mai folosiţi tablete, computere şi console de jocuri video înainte de a merge la culcare, cu atât mai mult cu cât aceste aparate produc la rândul lor căldură.

Pentru a asigura un somn bun, evitaţi practicarea de activităţi fizice după ora 20.00, mesele prea bogate în grăsimi şi consumul de băuturi alcoolice sau uşor alcoolizate.

Citește pe TimeTV și STUDIU: Produse alimentare care provoaca oboseala si somnolenta

Social

Arhiva stiri