O nouă afacere de miliarde cu statul, accesibilă doar ”regilor asfaltului” – autostrada Sebeș-Turda

 constructie-autostrada-timetv

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunțat sâmbătă o nouă licitație pentru contracte de achiziții publice pe site-ul e-licitaţie.ro. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi  execuţia a 70 de kilometri de autostradă între Sebeş şi Turda, în  judeţele Cluj şi Alba. Contractul este împărțit în 4 loturi și are o valoare care depășește 2,481 miliarde de lei (565 de milioane de euro).

Un kilometru de autostradă ar costa aproape 8 milioane de euro, mult peste standardele introduse în 2010 de către Ministerul Transporturilor, care prevăd costuri de maximum 6 milioane de euro dacă tronsonul trece printr-o zonă muntoasă și cel mult 3,8 milioane de euro pentru porţiunile construite într-o zonă de câmpie.

Finanțarea va fi asigurată în proporție de 85% din fonduri europene prin Programul Operational Sectorial Transport, iar 15% vin din partea statului român.

Potrivit cererii publicate de CNADNR vom afla câștigătorii primelor patru loturi din autostrada Sebeș-Turda la jumătatea lunii septembrie dacă procedura de atribuire va decurge conform planurilor, iar lucrările vor începe anul viitor.

Lucrările sunt împărțite în patru loturi, de 17 km, 24,2 km, 12,5km și respectiv, 16,3 km. Durata contractului se întinde pe o perioadă de aproape șase ani.

„Suntem obligați sa finalizăm autostrada până în 2016, pentru că am reușit să o introducem pe alocarea financiară 2007 – 2013”, declara în urmă cu o lună, Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Șova.

Condițiile solicitate de stat sunt foarte restrictive, astfel încât doar cele mai mari companii de construcții din România pot participa la licitație.

Participanții la licitație trebuie să aibă o cifră de afaceri, în ultimii trei ani, mai mare de 128 de milioane de euro pentru lotul 1, de 150 de milioane de euro pentru lotul 2, de 109 milioane de euro pentru lotul 3 si de 119 milioane de euro pentru lotul 4.

În plus, „ofertantul trebuie sa facă dovada că a prestat (a dus la bun sfarsit) în ultimii 3 ani cel putin un contract de elaborare Proiect Tehnic pentru lucrări de construcții noi/ reabilitări /modernizari/ lărgiri de drumuri naționale și/ sau drumuri expres și/ sau autostrăzi si/ sau drumuri judetene, în lungime totală de minim: 15 km pentru lotul 1, 20 km pentru lotul 2, 10 km pentru lotul 3 și 15 km pentru lotul 4″, conform anunțului CNADNR.

Proiectul autostrăzii începe din centura municipiului Sebeș și trece prin spatele localitatii Lancram, după care se face traversarea peste drumul național. La km 3 se face traversarea peste râul Sebeș, iar la km 7 are loc traversarea râului Mureș.

La km 8, în zona „lacului fară fund”, are loc coborârea și intrarea pe autostradă în Alba Iulia. După aceea, drumul continuă în paralel cu drumul de centură. La ieșirea din Alba Iulia, în zona pârâului Iovului, la km 16, autostrada trece pe partea stângă, în direcția spre Turda și mai intersectează o dată drumul național, în zona Oiejdea. Aici se face din nou intersectarea cu drumul național și are loc trecerea pe partea dreaptă, la km 21.

La Teiuș, la km 25-26 are loc coborarea și urcarea pe autostradă, în zona gării, la intersecția cu DN 14 B. Se ocolește municipiul Aiud si continuă pe partea dreaptă, în paralel cu drumul național. Dupa Mirăslău, la km 50, autostrada trece prin stânga localității Unirea. La km 70 va fi legatură cu autostrada Câmpia Turzii-Turda.

autostrada sebes-turda timetv

sursa: business24.ro

 

Citește pe TimeTv și:

Opel Monza, un concept nou pentru generatia viitoare de soferi

Dacia Duster Black Edition, aventurierul englezilor

Social

Arhiva stiri