Sucul de fructe, uleiul de măsline şi iaurtul cu zero grăsimi NU sunt bune pentru slăbit

Multe produsele considerate sănătoase şi recomandate pentru slăbit sunt, de fapt, capcane alimentare. Printre aceste produse putem enumera uleiul de măsline, iaurturile cu zero la sută grăsime şi sucul de fructe, spun experţii în diete.

De-ce-sucul-de-fructe-uleiul-de-măsline-şi-iaurtul-cu-zero-grăsimi-NU-sunt-bune-pentru-slăbit

Potrivit lui Catherine Matthews, nutriţionistă la Tesco, sucul de fructe este „cea mai rapidă cale de a lua în greutate„, fiind nevoie de mai puţin de un minut pentru a bea 150 de calorii, scrie Mediafax care citează Daily Mail. Un alt dezavantaj al sucului de fructe este lipsa de fibre. În timpul consumului de fructe, fibra formează un strat protector care acţionează ca un scut în faţa intestinului, absorbţia zahărului fiind astfel încetinită.

În băuturile răcoritoare, sucurile de fructe şi „smoothies”, acest scut dispare, iar ficatul este supraîncărcat cu zahăr, având două efecte asupra organismului. În primul rând cantitatea de zahăr produce un val brusc de energie care dispare foarte repede, putând duce la iritabilitate, letargie şi o senzaţie de foame mai puternică decât înainte, iar în al doilea rând nivelurile ridicate de fructoză – zahăr din fructe – care nu sunt arse sunt transformate în grăsime.

Un studiu recent realizat de Daily Mail a arătat că un singur pahar de suc de grapefruit alb (250 de mililitri) conţine un nivel de zahăr echivalent cu patru gogoşi glazurate.

Nutriţionistul Caroline Matthews a avertizat şi în privinţa uleiului de măsline, care, în ciuda proprietăţilor benefice pentru sănătate, conţine 50 de calorii într-o singură linguriţă.

Mierea este un alt produs periculos pentru diete, având un nivel foarte ridicat de zahăr, iar iaurturile şi biscuiţii cu zero la sută grăsime conţin câteodată mai multe calorii decât variantele cu nivel normal de grăsime. Zahărul este adăugat pentru a compensa aroma care se pierde când grăsimea este redusă.

Cei care ţin dietă ar trebui să fie atenţi şi la vin, deoarece un pahar mare poate conţine până la 225 de calorii.

Mai mult, pâinea neagră nu este mereu bogată în fibre, multe companii folosind vopsea pentru a face pâinea să arate mai sănătoasă. Cea mai bună opţiune este înlocuirea ei cu pâinea integrală.

Totodată, fructele şi nucile uscate trebuie evitate. Deşi sunt o bună sursă de fibre, cele mai multe fructe uscate sunt îmbrăcate în zahăr, iar nucile în sare. Uneori granola poate conţine, de exemplu, o combinaţie de grăunţe integrale, nuci şi seminţe, dar o mică porţiune a cerealei are niveluri ridicate de grăsime şi zahăr. Opţiuni mai bune sunt musli fără zahăr sau fulgii simpli de cereale.

Citește pe Time TV și Alimentele care dau dependență

Social

Arhiva stiri