În sfârşit oficial: BMW seria 4. Primele imagini şi informaţii despre modelul de serie

BMW seria 4. În forma sa finală. Aşteptat de luni de zile, mai ales după fabulosul concept prezentat anul trecut, iată şi versiunea de serie a coupe-ului seriei 3, purtând o noua denumire în gama producătorului bavarez: BMW seria 4.

BMW seria 4 a

BMW se abate cu acest model de la cultul său obişnuit al continuităţii. Prima schimbare: numele. Seria 3 coupe a devenit seria 4. Altă schimbare: declinările caroseriei. Pentru prima dată, concurenţa obligă (vezi Audi A5 Sportback), vor fi disponibile mai multe versiuni: coupe, coupe-cabriolet cu acoperiş metalic şi, mai ales, un model Gran Coupe, în stilul seriei 6.

BMW seria 4 devine astfel o gamă de sine stătătoare, mai mult ca niciodată. Stilul său este semnat Per Ivar Selvaag, un designer norvegian care a impresionat cu conceptul Peugeot Onyx. Dacă în fotografii seria 4 ne dă impresia că ar fi o simplă evoluţie a seriei 3, în realitate proporţiile sunt mult modificate. Coupe-ul este mai scund cu 1.6 cm decât limuzina, mai lat cu 4.3 cm, iar garda la sol este mai mică. Lungimea totală a seriei 4 atinge 4.64 metri. Inginerii bavarezi au acordat o atenţie sporită aerodinamicii, scopul principal fiind reducerea turbulenţelor, mai ales în zona frontală a maşinii. Centrul de greutate se află la mai puţin de 50 cm de sol, mai bine şi ca roadster-ul Z4.

BMW seria 4 k

În septembrie, modelele 428i (2 litri turbo, benzină, 245 CP), 435i (6 cilindri în linie, 306 CP) şi 420d (2 litri, diesel, 184 CP) vor fi primele disponibile la dealeri. Clienţii vor avea de ales între o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte şi excelenta cutie automată cu 8 trepte. Cele două versiuni pe benzină vor fi disponibile şi cu tracţiunea integrală xDrive, în acest caz singura cutie de viteze disponibilă fiind cea automată. După lansare vor urma şi alte versiuni şi motorizari: 420i (184 CP, opţional cu xDrive), 420d xDrive, 430d (258 CP, opţional cu xDrive) şi 435d (313 CP, disponibil doar cu xDrive).

BMW seria 4 d

BMW anunţă o reducere a greutăţii între 20 şi 45 kg în raport cu precedenta generaţie a coupe-ului seriei 3, în ciuda creşterii în dimensiuni. Cifra este modestă, dar bavarezii plusează cu introducerea în serie pe BMW seria 4 a sistemului stop-start, recuperarea energiei la frânare, modul ECO Pro, care acţionează asupra gestiunii motorului, acceleraţiei, dar şi asupra funcţionării instalaţiei de climatizare. Aceste sisteme, în esenţă destinate reducerii consumului şi emisiilor poluante, vor fi prezente şi pe viitorul BMW M4, care va abandona motorul V8 al actualei generaţii în favoarea unui 6 cilindri în linie.

BMW seria 4 r

Interiorul diferă doar la nivel de detalii de cel al seriei 3, BMW anunţând posibilităţi numeroase de personalizare pentru seria 4. Lista echipamentelor este impresionantă, dar pe cine mai interesează asta? Să fie BMW, să fie în 2 uşi. Placerea de a conduce este garantată.

Social

Arhiva stiri