Noul BMW X5. Mai mult evoluţie decât revoluţie

Voilà. A treia generaţie a SUV-ului BMW X5, prezentată oficial de bavarezi. Sau, să mă scuze nemţii, SAV, nu SUV, pentru că X5 este fondatorul segmentului Sports Activity Vehicle (SAV).

BMW X5 3

La prima vedere am crezut că e vorba de un simplu facelift, caroseria seamănă foarte mult cu cea a generaţiei (încă) actuale. O privire mai atentă şi o analiză în detaliu dezvăluie însă o generaţie complet nouă a celui mai mare 4×4 produs de BMW. Această evoluţie destul de subtilă a stilului va genera destule comentarii şi păreri negative, maşina arătând bine, dar…atât. Bine şi actual. Există riscul unei demodări rapide. Concurenţa s-a descurcat mult mai bine, şi aici dau ca exemplu generaţia actuală Range Rover Sport, care arată cam de pe altă planetă comparativ cu noul BMW X5, deşi sunt modele lansate aproximativ în acelaşi timp. Noul BMW X5 nu trezeşte un anume “buzz” când îl priveşti, ci mai degrabă trece neobservat. Şi nu, strugurii nu sunt acri, doar cei din via vecinului sunt mai frumoşi.

BMW X5 6

Ce pierde BMW pe tărâmul design-ului recuperează în domeniul tehnicii. Întotdeauna a fost aşa. Toate modelele lansate de bavarezi în ultimii ani, indiferent de cât de controversat a fost stilul lor, au fost cele mai bune din clasă, în termeni de dinamică a rulării. Oficialii de la Munchen susţin că „noul BMW X5 stabileşte noi standarde în categoriile design puternic, spaţiu interior luxos, versatilitate de ultimă oră şi plăcerea de a conduce eficient”. Design-ul l-am discutat la început, să vedem acum ce oferă noul X5 ca tehnologie şi motorizări.

 La lansare, BMW X5 va fi disponibil cu 3 motorizări: două diesel şi una pe benzină. Cele două diesel-uri sunt reprezentate de celebrul 6 în linie în două variante de putere: pe X5  xDrive 30d el dezvoltă 258 CP, 560 Nm, acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 6.9 secunde, consumul mediu declarat este de 6.2 l/100 km, în timp ce X5 xDrive M50d pune la bătaie 381 CP şi 740 Nm, atingând 100 km/h în doar 5.3 secunde. Consumul mediu declarat este de 6.7 l/100 km. Varianta pe benzină, X5 xDrive 50i, este propulsată de un V8 de 4.4 litri, care produce 450 CP. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 5.0 secunde, iar consumul mediu anunţat de BMW pentru acest model este de 10.4 l/100 km.

BMW X5 7

Ulterior gama de motoare va fi completată cu variantele xDrive 35i, xDrive 25d, xDrive 40d şi sDrive 25d. Cutia de viteze automată cu 8 trepte este standard pe toate modelele, ca şi ultima generaţie a sistemului de tracţiune integrală xDrive. Excepţie face X5 sDrive 25d, care va avea tracţiune doar pe roţile din spate.

Noua generaţie BMW X5 poate fi comandată cu sistemul Head-Up Display color, sistemul BMW Night Vision cu funcţie de detectare a oamenilor şi animalelor pe drumurile iluminate necorespunzător, asistent digital la parcarea laterală şi longitudinală şi Trafic Jam Assistant, un sistem care poate ajusta viteza şi direcţia fără intervenţia şoferului în cazul unui ambuteiaj. Versiunile îmbunătăţite ale direcţiei active şi sistemului Adaptive Drive (îmbină cele două sisteme active de control al şasiului – Dynamic Drive şi Controlul dinamic al amortizoarelor) sunt şi ele prezente pe noul X5.

BMW X5 12

Producţia noului BMW X5 se va desfăşura tot în uzina de la Spartanburg, Statele Unite ale Americii, ca şi în cazul vechilor generaţii ale tot-terenului bavarez. În România, noul BMW X5 este aşteptat să sosească în showroom-uri în luna noiembrie a acestui an.

Citeşte şi:

Time TV – Prezentare VIDEO BMW Seria 1

Social

Arhiva stiri