Renault Sandero si Sandero Stepway. Ce au in plus fata de variantele Dacia

Renault-Sandero

Prima generatie Logan, realizata pe platforma low-cost a francezilor de la Renault, a aparut in 2004. Succesul peste asteptari a dus la comercializarea acestui model pe toate continentele, sub diferite sigle ale grupului Renault. Astfel, daca in Europa si unele tari din Africa avem onoarea ca Logan, Sandero, Duster si Lodgy sa se vanda sub sigla Dacia, in Rusia si America de Sud ele sunt comercializate sub sigla Renault, iar in Mexic Loganul s-a vandut cu numele de Nissan Aprio. Nu e nimic rau in asta, e logic ca un model bun din cadrul unui grup sa se vanda sub sigla care are imaginea cea mai buna sau este prezenta in zona respectiva. Face bine la vanzari. Si numarul modelelor vandute ii da dreptate lui Renault.

Noua generatie de modele Dacia, aparuta anul trecut, a inceput sa treaca usor-usor prin furcile rebranduirii. Primul a fost Loganul, care a devenit noul Renault Symbol. Adio Symbol bazat pe o generatie mai veche de Clio, bine ai venit Logan cu emblema de Renault. Evident, Symbol-ul, altfel o masina cu un capital de simpatie destul de ridicat pe piata romaneasca, nu va mai fi comercializat la noi, decat daca Renault vrea sa testeze pe pielea lui efectele canibalizarii intre modele.

A venit randul duo-ului Sandero – Sandero Stepway sa fie usor modificat, pentru a fi vandut sub sigla Renault. Nu insist asupra modificarilor exterioare, ele vizeaza doar spoilerul si grila fata. Interiorul insa parca e facut in ciuda romanilor. Imi place cum arata bordul, gurile de ventilatie de pe consola centrala sunt cu vreo 10 ani mai avansate decat cele de pe Dacia, comenzile geamurilor electrice sunt la locul lor, pe usi, iar optional este disponibila climatizarea automata (la fel ca in cazul fratelui Symbol).

Renault-Sandero-interior

Doar ca acestor mici modificari le-ar fi stat foarte bine si pe Dacia Logan sau Sandero. Ar fi adus un plus enorm in ochii romanilor, care nu au o parere prea buna despre marca nationala. Pentru ca nu te invidiaza niciun vecin daca iti iei Dacie, ba te mai face si prost, pentru ca alba nu arata bine, nu se asorteaza cu lant gros la gat si maieu mulat pe burta. O fi Dacia low-cost, dar parca meritam si noi climatizare automata. In fine, daca Renault nu vrea, asta e. Dacia e jucaria lor, sa faca ce vor cu ea. Macar noi sa nu mai zicem ca Dacia nu poate. Nu, nu, Renault nu vrea, nu Dacia nu poate. Nu dau cu pietre in francezi, pentru ca au facut un lucru bun pana acum, pentru Dacia si pentru Romania, iar strategia lor, oricat de dezavantajoasa pare pentru noi (vrei clima, ia-ti alta masina), a dat, da si va da roade. Si pana la urma cam asta e tot ce conteaza.

Ca un p.s. pentru francezi, interiorul Renault-ului Sandero Stepway mi se pare mult mai reusit decat cel al proaspat lansatului Captur. Stepway-ul cu aceste modificari este una dintre cele mai bune masini din segmentul sau, iar daca aducem in discutie factorul pret…Renault Sandero Stepway este imbatabil. Astept schimbarile astea, asa mici cum sunt ele, si pe Dacia. La noi cu 3 flori chiar se face primavara.

Renault-Sandero-Stepway

Social

Arhiva stiri