Șoferii din București nu sunt proști! Sunt doar impasibili sau nu vor să gândească

soferii-din-bucuresti-trafic-taxi-masini-circulatie-intersectie-politie-politisti-taximetristi-ambuteiaj-timetv.ro-timetv-time-tv

Șoferii din București nu sunt proști, doar impasibili și de cele mai multe ori par că nu vor să gândească.

Am ajuns la această concluzie, în timp ce zilele trecute trebuia să ajung la locul de muncă, iar intersecția de deasupra pasajului Băneasa era blocată. Nu este un lucru nou, dar de când s-a realizat pasajul acest lucru s-a întâmplat destul de rar. 

Șoferii din București, a nu se citi doar bucureșteni, că nu numai ei circulă prin oraș, au mai multe lucruri la care ar trebui să se gânească. Bine, dacă tot spun lucrurilor pe nume, nu este vorba doar de șoferii din București, ci de conducătorii auto din întreaga țară.

Oamenii sunt așa grăbiți în aceste timpuri, căci doar trăim în secolul vitezei, încât nu mai gândesc logic.

O să iau fiecare problemă, care din punctul meu de vedere crează ambuteiaje sau blocări ale circulație sau pur și simplu încetinirea traficului și o să o expun în rândurile de mai jos.

soferii-din-bucuresti-trafic-taxi-masini-circulatie-intersectie-politie-politisti-taximetristi-ambuteiaj-timetv.ro-timetv-time-tv

Ce nu înteleg eu, în primul rând este de ce conducătorii auto și în special șoferii din București, folosesc banda a doua, când nu este nimeni pe prima bandă și/sau nu este plină prima bandă de gropi și preferă să o folosească pe a doua.

Poate unora li se pare că au mai mare viteză sau doar că sunt mai importanți sau poate că viteza de circulație este mult mai mare decât a celorlalți, dar în cazul în care sunt foarte puține mașini în circulație (vorbesc de weekend-uri sau de orele de foarte de dimineață sau de noapte), ce este în neregulă cu prima bandă? Poate nu înțeleg eu, iar în acest caz aștept cu interes răspuns din partea oricărui cititor care înțelege…

A doua bandă așa cum am învățat acum ceva timp la școala de șoferi, se folosește atunci când faci o depășire, atunci când te apropii de o intersecție și trebuie să te încadrezi corespunzător pe banda de mers (înainte sau la stânga) sau chiar când urmează să faci o întoarcere și să schimbi direcția de mers. Când este drumul liber și se merge cu viteză constantă și uneori legal (căci se întâmplă destul de rar, 50-60 km/h în oraș), care ar putea fi motivele pentru care preferi banda a doua, exceptându-le pe cele din fraza anterioară?

Și mai sunt șoferii de București care circulă pe banda a doua, cu 30-40 km/h și povestesc, dar pentru aceștia eu cred că am o explicație: filmele sau clipurile gangsta din SUA, în care baieții de culoare conduc cadilac-urile au avut un impact puternic asupra lor. Dar și așa când cineva apare în spatele lor și aproape se lipește de fundul mașinii lor, chiar nu le pune niciun semn de întrebare? Dar când le dă flash-uri? Dar când îi claxonează? Nimic. Oamenii aceștia nu vor să gândească, sunt prea îngâmfați, nu suportă ideea că cineva merge mai repede ca ei, sau au o mașină mai puternica, mai rapidă, mai bună ca a lor, sau pur și simplu se gândesc la binele celor din spate și nu vor să depășească viteza aceea să nu cumva să piardă controlul și să provoace accidente?

soferii-din-bucuresti-trafic-taxi-masini-circulatie-intersectie-politie-politisti-taximetristi-ambuteiaj-timetv.ro-timetv-time-tv

Vorbeam puțin mai sus de intersecția cu pricina, înțeleg graba, înțeleg că nimeni nu dorește să piardă timpul, carburantul este foarte scump și nu vrea nimeni să-l folosească stând pe loc, dar nu pot să nu mă întreb oare dacă rămân în intersecție și îi prinde „nenea milițianul” și îi trage pe dreapta nu plătesc mai mult? Dacă își iau amendă, ceea ce ar trebui să se întâmple că au blocat intersecția, oare nu bagă mai mult mâna în buzunar? Dacă au bani și nu le pasă, dar se grăbesc (căci altfel de ce s-ar înghesui în intersecție), când vor fi trași pe dreapta, cu sau fără amendă, nu vor pierde mai mult timp decât așteptarea următorului stop? 

Nu doresc să deschid subiectul legat de altruismul din trafic practic inexistent la șoferii din București, care par să nu se gândească și la ceilalți participanți la trafic, care vor fi blocați și nu vor putea circula. Oare nu se grăbesc și ei, nu și ei au alimentat și nu vor să stea pe loc, nu este și dreptul lor? Dar dacă sunt ei cei care așteaptă, cu semaforul pe culoarea verde, să se elibereze intersecția, le convine?

Semnalizările am observat că sunt făcute pentru proști, pentru că foarte rar se folosesc, sau doar în momentele în care nu îți permite cineva să ajungi unde dorești și doar așa poți atrage atenția, deși practic te rogi să fii lăsat să ieși de pe o stradă, sau să întorci. Aici altă problemă cu șoferii din București, care stau la un semafor unde se formează o coadă incredibil de mare, iar tu ieși de pe o stradă perpendiculară cu sensul lor de mers, și faci stânga, deci nu ajungi să te bagi practic în fața lor, iar ei se apropie de cealaltă mașină să nu care cumva să-ți lase loc să traversezi, de ce? Oricum așteaptă cu ce-i incomodează că opresc cu 2 metri în spatele celeilalte mașini, așteptând la același semafor?

soferii-din-bucuresti-trafic-taxi-masini-circulatie-intersectie-politie-politisti-taximetristi-ambuteiaj-timetv.ro-timetv-time-tv

Deși doresc ca pe viitor să scriu un alt editorial special depre taxi-uri, o să trec în revistă câteva aspecte și aici și despre șoferii din București de pe aceste mașini, și cei din Ilfov evident. Ei au impresia că ar trebui să li se permită orice, nu-i poți claxona că te înjură, deși merg după bunul lor plac, incomodează circulația, depășesc pe linia de tramvai toată coada mare la care așteapta ceilalți participanți la trafic și se supără dacă nu sunt lăsați să intre în fața ta. Dacă vrei să te cerți cu ei, una-două dau apel prin stație și se strâng în câteva minute zeci de taxi-uri, pentru că ar trebui, probabil să aibă prioritate de șmecher (conform bancului). 

Opresc în intersecție, înainte de o stradă unde participanții poate vor să facă dreapta, (de cele mai multe ori ca să-și aștepte/lase clientul, dar nu doar) și dacă le dai flash-uri sau îi claxonezi se dau jos să se certe cu tine, de ce nu pot să fie disciplinați în trafic?

Nu vreau să intru în discuția despre taximetriști și de câte ori forțează roșul (bine nu doar taximetriștii, dar în special). Am văzut de multe ori cum unii șoferi trec pe galben sunt opriți de polițiști, iar taximetriștii din spatele lor care trec pe roșu sunt lăsați să meargă mai departe și dacă îi întrebi pe polițiști de ce nu i-a oprit, deja știi că vei avea de plătit amenda maximă. Oare ei au altfel de reguli de circulație și pentru ei legea funționează altfel? 

soferii-din-bucuresti-trafic-taxi-masini-circulatie-intersectie-politie-politisti-taximetristi-ambuteiaj-timetv.ro-timetv-time-tv

Probabil sunt o grămadă de alte probleme în trafic, dar și așa m-am întins cam mult cu scrisul pentru un editorial. 

Trăind în capitală de când eram mic și conducând de ani buni, cunosc situația cu circulația din acest oraș în mod special. Șoferii din București nu sunt doar ei de vină, semafoarele nu sunt corelate, oricine are o pilă sau dă o șpagă, obține un semafor, care nu este corelat cu restul (mă refer la super-hiper-market-urile înființate peste tot), sunt mult prea multe semafoare puse în București (cineva cu siguranță scoate bani frumoși din această afacere) și funcționează chiar pe timp de noapte atunci când traficul este redus și ar trebui să fie lăsate pe intermitent. Având în vedere creșterea prețului la carburant, situația de criză existentă în lume și construcția câtorva noi pasaje și poduri, se poate observa cum traficul este puțin, dar doar puțin mai liber/lejer, în comparație cu acum câțiva ani și totuși se poate și mai bine. Cum?

Dacă șoferii din București ar respecta, regulile de circulație și ceilalți participanți la trafic, polițiștii și-ar face treaba bine indiferent de posesorul mașinii care încalcă legea, bunul simț ar înlocui impasibilitatea, nesimțirea sau dacă conducătorii auto ar gândii mai mult. Altruismul ar putea ajuta în acest caz, traficul ar fi mai lejer iar oamenii nu și-ar mai dori atât de mult să fie totul ca „în afară”, căci și acolo nu este vorba doar de străzi pavate corespunzător, semafoare corelate și mașini mai bune. În primul rând „în afară” există respect și/sau frică de lege, pentru că te ustură buza când ai de aplicat amenzile exorbitante și ridicarea permisului iar conducătorii auto se respectă reciproc, conduc legal și chiar de multe ori dau dovadă de altruism.

 

Citește pe Time TV și:

Gala Gopo sau “Ce, românii nu pot defila ţanţoşi pe covorul roşu?”

Dor de SAAB. Cum ar fi trebuit să arate viitorul 9-3

In tara ciorii vopsite, locurile de munca nu sunt pentru someri

 

 

 

 

Social

Arhiva stiri