Totul despre SEO, Search Engine Optimization II – TimeTV.ro

Totul despre SEO

În prima parte ” Totul despre SEO, Search Engine Optimization – TimeTV.ro ” am vorbit despre:

1. SEO: Stabilirea cuvintelor cheie potrivite

2. SEO: Formarea unui site optimizat pentru motoarele de căutare (tag-uri, Meta keywords, Meta description)

Astazi vorbim despre,

SEO: PageRank / Popularitatea linkurilor

PageRank-ul este un număr care ne arată cât de importantă este o pagină după părerea GOOGLE (după votul tuturor celorlalte site-uri) şi este un factor important în formarea listei rezultatelor motoarelor de căutare.

Paginile web de pe Internet conţin foarte multe linkuri. O parte dintre acestea sunt linkuri interne, iar celelalte sunt linkuri externe, adică au ca şi destinaţie o altă pagină web sau cum se spune mai simplu arată către o altă pagină web. Dacă am încerca să reprezentăm mulţimea acestor linkuri prin desenarea unui grafic, obţinem un sistem dirijat. Punctele graficului reprezintă paginile web, iar legăturile dintre ele sunt linkurile. Liniile graficului se caracterizează prin puterea punctului de pornire şi după numărul de referinţe, care pornesc din acest punct. Motorul de căutare Google a introdus PageRank-ul pentru măsurarea puterii paginii web prin urmărirea linkurilor sursă şi destinaţie a paginii respective. Un punct din grafic (adică o pagină web) cu atât este mai valoros, cu cât este mai mare numărul linkurilor destinaţie (adică linkurile care arată către pagina noastră de pe alte pagini) şi cu cât numărul linkurilor sursă este mai mic. Această idee a fost creată de către Larry Page şi Sergey Brin (fondatorii Google) în anul 1998, când erau încă studenţi la Universitatea Stanford.

Totul despre SEO, Search Engine Optimization II – TimeTV.ro

Totul despre SEO, Search Engine Optimization II – TimeTV.ro

Deci cu cât linkurile de destinaţie sunt mai multe, şi cu cât paginile lor sursă sunt mai valoroase, cu atât este mai valoros site-ul nostru, adică PageRank-ul lui arată valoare mai mare. Valoarea PageRank a paginii noastre depinde nu numai de cantitatea relaţiilor linkurilor, ci şi de calitatea lor. În practică, asta înseamnă că dacă către o anumită pagină arată mai multe linkuri de pe alte pagini similare, atunci această pagină probabil conţine informaţii importante, şi este populară în rândul proprietarilor paginilor web. Cu introducerea PageRank-ului Google a realizat, ca acest lucru să fie măsurabil, obţinând o listă de rezultate mai eficientă, tocmai de aceea a ajuns cel mai popular motor de căutare. Dacă mergem mai departe, atunci observăm, că GOOGLE cu această soluţie stabileşte importanţa paginilor prin voturile webmasterilor, adică după decizii umane, fiindcă aceste linkuri sunt expuse pe pagini cu acordul proprietarilor. Deci pe scurt s-a reuşit să se măsoare deciziile webmasterilor. Linkurile, care arată înspre pagina noastră sunt numite backlinkuri.

Nu cunoaştem cu precizie valoarea PageRank a paginii WEB. Există însă o valoare exportată a acesteia, care este un număr între 0 şi 10, care se crează din valoarea originală printr-un logaritm. La această valoare exportată se poate ajunge prin Google Toolbar mijlocul de calcul PageRank a SeoWebTools-ului (www.seowebtools.ro)sau cu ajutorul altor unelte de pe Internet.

Ca să putem vedea valoarea PAGERANK a paginii noastre web trebuie să instalăm Google Toolbar. Trebuie instalat separat pentru Internet Explorer şi separat pentru Mozilla Firefox. După instalare trebuie făcute nişte setări la Toolbar ca să arate valoarea PageRank a paginilor web. De aici încolo, când vizităm o pagină, pe Toolbar putem vedea PageRank-ul paginii respective.

Bineînţeles cu cât este mai mare valoarea PageRank a paginii noastre, cu atât avem o şansă mai mare ca să obţinem locuri distincte în clasamentele motoarelor de căutare. Este important să menţionăm, că PageRank-ul este un factor important la formarea clasamentului, dar nu este singurul! Clasamentul nostru depinde în mare măsură de conţinutul paginii noastre şi de calitatea backlinkurilor. O valoare PageRank mare nu garantează un clasament bun.

SEO

SEO

Bineînţeles că toată lumea doreşte ca site-ul lui să fie cât mai puternic, iar valoarea PageRank-ului să fie cât mai mare. Pentru aceasta trebuie să rezolvăm cumva să avem cât mai multe backlinkuri şi acestea să fie cât mai valoroase (cu PageRank mare), de pe site-uri relevante, iar pagina noastră să conţină cât mai puţine linkuri, iar linkurile pe care le avem să fie „bune”.

SEO: Popularizarea și construirea linkurilor în practică

Scopul este extraordinar de simplu. Vrem să obţinem cât mai multe backlinkuri de la paginile web din întreaga lume şi mai ales de la pagini cu tematică asemănătoare (relevante).

În realitate, desigur, aceasta este o problemă mult mai complexă şi nu se poate rezolva într-o zi-două, mai mult este un proces continuu care necesită muncă permanentă. Bineînţeles ca aceasta nu înseamnă că zilnic trebuie să ne ocupăm de aceasta ore în şir, dar săptămânal, sau bilunar merită să ne ocupăm puţin de acest aspect.

Înainte de a prezenta metodele de construcţie pentru linkuri, trebuie să avem în vedere un singur lucru. Dacă pagina noastră conţine informaţii utile atunci oamenii se referă la noi cu plăcere, deci şi construcţia linkurilor va fi mai uşoară, dar şi fără muncă vom putea dobândi referiri pentru că vor fi cu siguranţă oameni care vor aduce în vorbă pagina noastră pe diferite forumuri, bloguri şi chiar şi pe pagina lor WEB. În consecinţă se poate spune că e bine să începem popularizarea paginii noastre dacă nu avem ce ascunde, dacă pagina noastră este ordonată sau conţine informaţii adecvate şi utile. În caz contrar putem pierde parteneri cu care într-un alt moment am fi putut colabora cu succes.

Totul despre SEO, Search Engine Optimization II – TimeTV.ro

Totul despre SEO, Search Engine Optimization II – TimeTV.ro

În cursul construcţiei linkurilor este recomandată folosirea cuvintelor cheie importante faţă de backlink-uri, adică partenerii noştri ar trebui să folosească cuvintele cheie care sunt cele mai importante pentru noi. Dacă avem 5-6 cuvinte cheie importante, atunci un singur backlink nu poate să le folosească pe fiecare separate prin virgulă. În acest caz, acestea trebuie folosite prin rotaţie sau să se construiască BACKLINK-uri folosind cel mai important cuvânt cheie. Nu în fiecare caz merită să cerem backlinkuri spre pagina noastră principală. Dacă pentru o pagină secundară am făcut optimizarea (SEO) după un anumit cuvânt cheie, atunci se recomandă ca backlinkul care foloseşte cuvântul respectiv să aibă ca şi destinaţie această pagină secundară în locul paginii principale.

În continuare trecem în revistă acele metode şi posibilităţi cu care putem mări numărul backlinkurilor şi cu aceasta împreună, valoarea PageRank (SEO).

SEO: Director Web, Cataloage

Acestea sunt pagini web care adună şi sistematizează pagini web care se leagă de o anumită tematică. Aceste colecţii de linkuri sunt valoroase pentru că în general sunt puternice (valoarea lor PR este mare) şi de obicei nu pretind backlinkuri din partea noastră. Pe lîngă aceasta cu ajutorul acestor colecţii de linkuri putem să prezentăm site-ul nostru unor vizitatori noi, printr-un singur click.

Majoritatea colecţiilor de linkuri sunt gratuite, dar există şi colecţii de linkuri care pretind plata unei cotizaţii anuale.

Câteva colecţii de linkuri populare:

SEO: Schimburi de linkuri

Schimbul de linkuri, după cum arată şi denumirea, este un scimb de linkuri între proprietarii paginilor web care se înţeleg între ei, că se vor face referire reciproc, unul la altul.

În cazul paginilor româneşti această legătură se realizează între proprietarii paginilor web prin e-mail, dar în cazul paginilor web mai mari, de obicei străine, de multe ori putem întâlni sisteme automatizate, unde putem să schimbăm linkuri completând un chestionar, după care în câteva minute am şi realizat scopul.

Dacă dorim să facem multe schimburi de linkuri, atunci merită să înfiinţăm pe site-ul nostru o pagină, sau chiar mai multe în special pentru acest scop. Bineînţeles şi aceste pagini trebuie să aibă valoare PageRank bună pentru că tot aşa, ca şi noi şi partenerii noştri au ca scop ca să obţină backlink-uri de pe pagini valoroase.

La selectarea partenerilor să avem în vedere să schimbăm linkuri în primul rând cu pagini relevante. Sigur, că nu putem evita schimbul de linkuri cu pagini de altă tematică pentru că numărul paginilor relevante româneşti este limitat.

Motorul de căutare Google în ultimul timp încearcă să elimine includerea linkurilor schimbate în calcularea PageRank-ului, pentru că acestea reprezintă un mod artificial de popularitate. După experienţa mea, aceste linkuri totuşi contează şi dacă au valoare mai mică, faţă de linkurile care reprezintă o popularitate naturală.

SEO: Alte metode pentru a procura backlinkuri

Firmele au obiceiul de a expune pe site-ul lor lista clienţilor mulţumiţi de serviciile lor. Dacă şi noi suntem amintiţi pe o asemenea listă, atunci putem să le rugăm să expună pe site-ul lor un link care arată spre pagina noastră.

Dacă publicăm un articol sau dacă scriem un mesaj într-un forum sau blog, atunci putem să expunem şi backlinkuri în aceste locuri, dar să avem grijă să şi scriem ceva interesant, nu numai să expunem linkul, pentru că acest comportament nu este privit cu ochi buni de către proprietarii blogurilor sau moderatorii forumurilor.

Sunt site-uri cu care nu putem schimba linkuri (acestea sunt nişte site-uri puternice de obicei), dar putem să expunem backlinkuri pe aceste site-uri contracost în forma unor anunţur (în anumite cazuri merită plătite aceste anunţuri).

În campania de popularizare a paginii noastre trebuie să începem cu înscrierea paginii în cât mai multe colecţii de linkuri, (efectul acestuia se vede numai după prima actualizare a PageRank-ului) pe baza cărora pagina noastră devine mai valoroasă şi putem face schimburi de linkuri mai uşor, pentru că partenerii noştri preferă colaborarea cu pagini valoroase.

Rămâneți alături de Time TV pentru partea III-a “Totul despre SEO , Search Engine Optimization III – TimeTV.ro”. Dacă vreți să fiți siguri că nu pierdeți informații importante vă puteți ABONA la NEWSLETTER sau devenind prieteni pe facebook, google+, linkedin, twittercontact@timetv.ro.

Mai puteti citi pe Time TV.ro (Time stops here) și:

PROMOVEAZĂ-TE pe TimeTV.RO,

ECKHART TOLLE: Egoul colectiv, dovada irefutabilă a nemuririi – Time TV,

VIDEO Standul Dacia la Salonul Auto de la Geneva

Social

Arhiva stiri