Totul despre SEO, Search Engine Optimization – TimeTV.ro

1. SEO: Stabilirea cuvintelor cheie potrivite

Primul pas în optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este alegerea cuvintelor şi expresiilor cheie, după care dorim să facem optimizarea site-ului web. Acest pas este foarte important, pentru că pagina noastră, degeaba ocupă un loc distinct în clasamentul motoarelor de căutare după anumite cuvinte cheie, dacă după cuvintele in cauză, oamenii nu au tendinţa de a le căuta. Pe de altă parte nici atunci nu suntem prea norocoşi dacă facem optimizarea după nişte cuvinte cheie, după care multă lume caută, dar aşa de mare este concurenţa, încât nimeni nu va găsi pagina noastră printre sute de mii de alte site-uri. Scopul nostru este, ca să putem găsi 4-5 cuvinte, după care merită optimizată căutarea SEO.

SEO, Search Engine Optimization - TimeTV.ro

SEO, Search Engine Optimization – TimeTV.ro

Cum să adunăm potenţialele cuvinte cheie?

Prima dată trebuie adunate aceste cuvinte în funcţie de tematica site-ului web şi anume, 100 – 200 de cuvinte cheie potenţiale, fără nicio regulă specială, astfel proprietarul site-ului va putea să enumere câteva cuvinte cheie, pentru că el îşi desfăşoară activitatea în domeniul despre care este vorba pe site. Aceste cuvinte merită introduse într-un tabel excel. Dacă am notat toate cuvintele, ce ne-au trecut prin minte, trebuie vizitate paginile web care aparţin concurenţilor şi poate primim şi de la ei câte o idee privind cuvintele cheie ideale. Pentru aceasta este necesar să căutăm după cuvintele notate până acum, şi să vizităm primele pagini web găsite şi din conţinutul lor să dezvoltăm arsenalul cuvintelor noastre.

Pe lângă acestea şi pe Internet există mai multe unelte care ne oferă cuvinte cheie. (între ele şi SeoWebTools.ro: http://www.seowebtools.ro/keywsuggest.php) Folosirea lor este foarte uşoară, trebuie să introducem una sau mai multe cuvinte cheie de la care să pornească programul şi pe baza acestora ne oferă alte variante posibile. Dintre aceste cuvinte, trebuie să le adăugăm în listă pe cele pe care le simţim relevante, care se ţin de tema abordată. În încheiere să adăugăm în listă şi formele derivate ale cuvintelor adunate, precum şi formele de plural ale acestora. Dacă am ajuns până aici, probabil avem deja o listă lungă.

Cuvintele cheie, cu cât sunt mai rar folosite, mai personalizate, cu atât sunt mai eficiente în optimizarea pentru motoarele de căutare. De exemplu o agenţie imobiliară din Bucureşti, dacă defineşte cuvântul „imobile” ca şi cuvânt cheie, nu are şanse să apară pe prima pagină a rezultatelor motorului de căutare, deoarece concurenţa este mare, dar dacă defineşte ca şi cuvânt cheie expresia „imobile bucureştene”, atunci poate să obţină rezultate mai bune într-un interval de timp mai scurt. Mai târziu putem să facem încercări şi cu cuvinte mai dificile. (Mai ales că în urma definirii expresiei „imobile bucureştene”, poate apărea pagina noastră web printre rezultatele căutării chiar şi la o simplă căutare după cuvântul „imobile”.

Cum să alegem cuvintele cheie importante?

După ce am adunat mai multe cuvinte cheie, trebuie să ne decidem asupra unui număr de 4-5 cuvinte, iar acestea să fie acele cuvinte după care facem optimizarea paginii. Alegerea cuvintelor cheie potrivite este foarte importantă, pentru că degeaba alegem nişte cuvinte cheie după care nimeni nu are obiceiul să caute. Nici expresiile de căutare des folosite nu sunt bune pentru că obţinem atât de multe rezultate încât scad şansele de ieşire în evidenţă a paginii noastre web. Concluzia este urmatoarea: cuvântul cheie ideal pentru optimizare trebuie să fie unul popular, dar personalizat.

Pentru realizarea acestui lucru ar trebui să ştim cu ce frecvenţă se caută site-uri după cuvântul respectiv şi cât de mare este concurenţa.

Putem găsi pe Internet numeroase programe gratuite sau contracost care ne furnizează informatii din propria lor baze de date despre gradul de popularitate al cuvintelor de căutare, dar nu putem avea încredere în corectitudinea acestor rezultate, pentru că bazele de date pentru cuvintele româneşti ale acestor programe sunt cam slăbuţe.

Pentru evaluarea corectă a gradului de popularitate a unui cuvânt cheie eu folosesc numai baza de date a firmei google. Cu ajutorul serviciului Google AdWords (adwords.google.com) obţinem rezultate mai precise. În acest serviciu este esenţial că putem populariza site-ul nostru pe paginile google folosind cuvintele cheie definite de către noi. (Pentru aceasta avem nevoie de cel puţin o pagină web primitivă, care să stea la dispoziţia vizitatorilor.) Cu ajutorul serviciului adwords putem verifica de câte ori a apărut anunţul nostru la fiecare dintre cuvintele cheie. E bine să derulăm campania timp de câteva săptămâni în funcţie de domeniul de specialitate. În acest moment încă nu se urmăreşte creşterea numărului de vizitatori, astfel încât pentru costuri minime (aproximativ 50 RON) putem defini cu precizie care sunt cuvintele cheie pentru optimizare.

Cei care nu vor să investească atâţia bani sau nu vor să aştepte să treacă câteva săptămâni până ce optimizarea paginii îşi face efectul, pot folosi prin intermediul Adwords-ului o unealtă foarte eficientă, aşa numita Google Keyword Tool, care ne arată despre fiecare cuvânt cheie cât de frecvent este utilizat de către vizitatori şi cât de mare este concurenţa publicitară.

Indiferent ce soluţie alegem dintre acestea, să nu uităm să completăm tabelul nostru Excel cu gradul de popularitate al fiecărui cuvânt cheie.

Celălalt factor care ar trebui măsurat este numărul optimizărilor pe un anumit cuvânt cheie, ca să ştim cât de mare este concurenţa publicitară, după care ne putem da seama, cât ar fi de uşor/greu să ajungem în topul clasamentelor. Această problemă este foarte uşor de rezolvat. Facem o simplă căutare google şi ne uităm câte pagini relevante au fost găsite.

Să introducem în tabelul nostru Excel şi aceste valori, după ce să aranjăm lista în ordine descendentă după gradul de popularitate şi anume, cele mai populare cuvinte să fie în faţă. Decizia noastră privind alegerea cuvintelor cheie potrivite trebuie să fie subiectivă. Dacă avem încredere în puterea paginii noastre trebuie să alegem primele 4-5 cuvinte care sunt cele mai populare în rândul vizitatorilor chiar şi dacă pentru aceste cuvinte este cea mai mare concurenţa publicitară. În caz contrar să alegem un arsenal optim de cuvinte cheie.

La sfârşitul operaţiei trebuie să stabilim cele mai importante cuvinte cheie cu care vrem să ne ocupăm în continuare.

SEO, Search Engine Optimization - TimeTV.ro

SEO, Search Engine Optimization – TimeTV.ro

2. SEO: Formarea unui site optimizat pentru motoarele de căutare

În cursul formării structurii interioare a site-ului avem nevoie de nişte cunoştinţe de bază despre limbajul HTML. Nu trebuie să fim profesionişti, dar trebuie să cunoaştem elementele de bază. Câteva pagini unde putem învăţa bazele:

Principiul de bază este că putem să obţinem rezultate bune după cuvintele cheie selectate numai dacă pe pagina noastră web există într-adevăr conţinut (accesibil şi pentru motoarele de căutare SEO) pe tematica respectivă, care este optimizat după cuvântul respectiv. Potrivit acestui principiu, pentru fiecare pagină (de pe site) trebuie să alegem un cuvânt cheie după care vom face optimizarea pentru motoarele de căutare.

Trebuie să ţinem cont de următoarele principii:

1) Transparenţa paginii

Ce înseamnă acest lucru? Motoarele de căutare pot descărca imaginile, animaţiile flash, dar nu pot să le „citească” pe acestea, iar scopul nostru este ca motoarele de căutare să vadă conţinutul paginii.

De exemplu, motoarele de căutare nu văd textul scris pe o imagine, deci, dacă pe o pagină web denumirile opţiunilor meniului sunt stocate în formă de imagine, motoarele de căutare văd imaginea, dar textul de pe imagine nu se poate interpreta. Independent de acest lucru, pagina poate fi bine organizată, pentru că linkurile se găsesc în sursa codurilor HTML, dar dacă se poate, să evităm folosirea meniurilor care folosesc imaginile ca şi linkuri.

Folosirea elementului flash are un efect şi mai dăunător „vizibilităţii” site-ului pentru că motoarele de căutare nu au cum să citească conţinutul flash-ului, iar din această cauză nu pot să verifice link-urile existente în interiorul acestora. Se întâmplă de multe ori, ca un site să fie este alcătuit dintr-o singură animaţie flash, de unde se accesează orice conţinut, iar din această cauză motorul de căutare Google nu poate să acceseze decât pagina principală. (În ultimul timp motorul de căutare Google a reuşit să acceseze linkuri din animaţii flash, dar totuşi, e bine să evităm folosirea animaţiilor flash, mai ales în navigaţii, face rău la SEO.)

De ce este important ca pagina web să fie „transparentă”? Pentru că degeaba optimizăm paginile site-ului, dacă motorul de căutare Google nu le vede. În acest caz nu avem şanse nici să figurăm pe lista rezultatelor de căutare.

2) Conţinutul paginii

Conţinutul este foarte important, chiar cel mai important, deoarece conţinutul este cel care este citit de către motorul de căutare. Cu cât este conţinutul mai bogat, mai valoros, cu atât este mai bine apreciat de către motorul de căutare şi cu atât este mai în faţă în clasamente.

La compunerea conţinutului paginii să încercăm să vorbim cât mai detaliat despre tematica site-ului, nu numai în două propoziţii scurte. O pagină trebuie să fie consumată cu plăcere de către vizitatori. Pentru motorul de căutare Google este foarte importantă servirea oamenilor, de aceea încearcă să scoată în evidenţă site-urile cele mai relevante. Dacă pagina noastră va fi bună şi valoroasă pentru oameni, atunci mai mult ca sigur că va corespunde şi cerinţelor Google.

La compunerea conţinutului să folosim cât mai des cuvintele cheie, dar aceasta nu înseamnă că din 10 cuvinte, 9 să fie cuvinte cheie, ci textul trebuie să rămână în continuare alcătuit în primul rând pentru consumul uman, pentru că site-ul este în primul rând pentru oameni şi numai în al doilea rând pentru motoarele de căutare.

3) Folosirea tag-urilor head

Tag-urile head sunt <h1></h1>, <h2></h2>, <h3></h3>, <h4></h4>, <h5></h5>, <h6></h6>. Titlurile şi subtitlurile paginii trebuie introduse între aceste elemente. H1 este cel mai important, H2 este al doilea cel mai important, şi aşa mai departe. Titlul paginii de exemplu merită introdus între două elemente care conţin termenul H1 şi subtitlul între două elemente ce conţin termenul H2. Nu trebuie să le folosim pe fiecare dintre cele şase tag-uri head pe aceeaşi pagină, dar folosirea primelor două este recomandată în orice caz.

Să vedem un exemplu:

Firma noastră se ocupă de dezinsecţie pe teritoriul capitalei, de aceea în cursul stabilirii cuvintelor cheie am ales pentru optimizare expresia „dezinsecţie la Bucureşti”, după ce am creat conţinutul corespunzător.

Pe pagină putem folosi expresia: <H1>Dezinsecţie la Bucureşti</H1>

Subtitlul paginii folosind tag-ul head, poate fi următorul: <H2>Dezinsecţie – cu discreţie şi viteză maximă pe teritoriul Bucureştiului</H2>

4) Folosirea meta keywords-ului Title si description

Title
Title este acel text care apare în browser. În codul sursă HTML îl găsim între elementele. Acest element este foarte important din punctul de vedere al optimizării pentru motoarele de căutare, iar aici trebuie să introducem un text bogat în cuvinte cheie, dar să avem grijă ca totuşi să fie o propoziţie care are sens şi să exprime conţinutul site-ului.

Continuând exemplul de mai sus, acesta ar putea fi următorul: <title>Dezinsecţie la Bucureşti şi în împrejurări calitate garantată</title>

Meta keywords
În zilele noastre e mai puţin semnificativ, ca de atlfel şi în trecut. În acest câmp trebuie să introducem cuvintele şi expresiile cheie separate prin virgulă.
<meta name=”keywords” content=”cuvânt cheie1, cuvânt cheie2, cuvânt cheie3″ />

Deşi a pierdut din valoare, totuşi merită folosit pentru că şi-a mai păstrat ceva din semnificaţie. Este important să introducem aici cuvintele cheie specifice conţinutului.

De exemplu: <meta name=”keywords” content=”dezinsecţie, dezinfecţie, deratizare, dezinsecţie la Bucureşti” />

Meta description
Aici trebuie să scriem un conţinut de 1-2 fraze. Este important ca acest conţinut să fie relevant si pe fiecare pagină să scriem un alt conţinut, relevant pentru pagina specificată.
<meta name=”description” content=”” />

De exemplu: <meta name=”description” content=”Firma noastră execută dezinsecţie pe tot teritoriul oraşului Bucureşti, cu o garanţie de 3 luni şi cu testarea gratuită a terenului.” />

Este important să reţineţi că realizarea paginii este necesară, dar nu este suficientă pentru obţinerea rezultatelor bune în clasamentele motoarelor de căutare, dar optimizarea nu poate fi neglijată.

La fiecare modificare a paginii web trebuie să ţinem cont de faptul că prin conţinut ne adresăm oamenilor şi nu roboţilor de căutare (SEO).

Rămâneți alături de Time TV pentru partea II-a „Totul despre SEO, Search Engine Optimization – TimeTV.ro”. Dacă vreți să fiți siguri că nu pierdeți informații importante vă puteți ABONA la NEWSLETTER sau devenind prieteni pe facebook, google+, linkedin, twittercontact@timetv.ro.

Mai puteti citi pe Time TV.ro (Time stops here) și:

PROMOVEAZĂ-TE pe TimeTV.RO,

ECKHART TOLLE: Naşterea emoţiilor,

JOCURI ONLINE – Monster Legions și Cat God vs Sun King 2!,

Salonul Auto de la Geneva: lista completă a modelelor prezentate

Social

Arhiva stiri