Se spune că dubstep-ul este o muzică zbuciumată, a sufletelor chinuite şi neliniştite. Un amestec de sunete care îţi poate zgâria timpanele…sau îţi poate conduce imaginaţia într-o lume a posibilităţilor, a energiilor, a culorilor, influenţelor şi motivelor, o lume în care poţi trăi repetat diferite sentimente la viteze diferite.
Când spui dubstep automat spui şi Zeds Dead. Producătorii canadieni DC şi Hooks lucrează împreună de aproape zece ani, reuşind să combine influenţe variate, drum n bass, grime, hip hop, într-un stil devenit deja o referinţă în lumea dubstep-ului.
Zeds Dead a început anul 2013 în forţă. După ce în 2012 a lansat mixtape-ul „Victor”, împreună cu Omar Linx, duo-ul şi-a lansat noul EP, intitulat “Hot Sauce”, la casa de discuri Mad Decent. Cei doi au mixat de curând în cadrul emisiunii “Diplo and friends radio show”, unde s-au folosit de oportunitate să arate lumii ce au lucrat în studio. Zeds Dead şi-au rezervat timp să spună câteva cuvinte, în timpul mix-ului, despre idolii lor în materie de producţie de la care s-au inspirat când se aflau în studio.
Pete Rock & CL Smooth
DC: „Încă îmi aduc aminte cu claritate momentul în care i-am ascultat pentru prima dată. Aveam 13-14 ani, eram la o prietenă acasă, şi, împreună cu un bun prieten, chiuleam de la şcoală, iar el a pus albumul „The Main Ingredient„. Îmi amintesc ceea ce m-a impresionat cu adevarat: ritmurile. Pete Rock a avut propriul stil de a taia sample-urile (bucăţile de sunete din alte piese), într-un fel în care nimeni nu avea ce să-i reproşeze. Îşi punea cu adevărat amprenta pe ele, într-un fel în care, practic, deveneau ale lui. Este mult mai mult decât samplingul standard căruia îi adaugi câteva tobe – el adăuga tot felul de sunete, astfel încât instrumentalul suna cu totul altfel, nou nouţ. În plus tobele folosite de Pete Rock erau foarte tari. A fost una dintre primele persoane care m-a făcut să-mi doresc să fac muzică.”
Justice
DC: “Aceşti băieţi erau poarta mea de evadare în muzica electronică. Printre cei mai buni producători de drum n bass, ei m-au făcut să încerc să produc un alt gen. Îmi amintesc când călătoream prin Europa cu prietenul meu şi auzeam piesa „Dance” peste tot, devenise hitul acelei veri. Mai târziu piese ca “Genesis” şi “Phantom” mi-au deschis ochii spre această parte întunecată şi melodică a muzicii dance, parte pe care o explorez şi în zilele noastre.”
DJ Shadow
Hooks: „Shadow a perfecţionat arta colajelor muzicale. Extrăgând bucăţi de sunete din atâtea locuri obscure şi piese neştiute, el a creat aceste incredibile opere de artă nostalgice care chiar şi în ziua de azi, deşi ştiu de unde sunt luate, mă lasă mască, mai ales prin modul în care s-a gândit să le combine. Fără să aibe cântăreţi sau rapperi pe piesele sale, cu ajutorul varietăţii sunetelor folosite, te făcea să asculţi piesa cap-coadă. Piesele lui m-au făcut să realizez că şi producătorii se pot evidenţia pe cont propriu, fără ajutorul interpreţilor. Cred că şi modul în care aranja biturile a avut un impact puternic asupra mea. „
Noisia
Hooks: “Sunt multe modurile în care m-au influenţat, dar amprenta principală a fost versatilitatea producţiilor. Sunt capabili să producă atât de multe şi diferite stiluri muzicale, şi o fac atât de bine, nefiind împiedicaţi de un anume gen muzical. Avem aceleaşi intenţii de a produce ceea ce ne place atunci când intrăm în studio. Chiar dacă este hip-hop, electro, dnb, dubstep sau orice altceva experimental, nu există limită în acest sens. Modul lor de a face muzică ne-a inspirat încă de la început să acordăm o atenţie detaliată sunetelor folosite şi niciodată să nu lăsăm acest aspect la voia întamplării.”
RZA
Hooks: „Spun RZA pentru că el este producatorul, dar de fapt vorbesc de toată trupa Wu-Tang. În special de albumele de început, precum albumul “36 Chambers”, Method Man şi albumul lui “Tical”, “Liquid Swords” semnat GZA , ODB şi clasicul “Return to the 36 Chambers” şi Raekwon cu albumul solo “Only Built for Cuban Linx”. Muzicalitatea acestor albume este presărată cu sunete întunecate. Am fost tot timpul atras de acest fel de sunete şi ca preferinţe muzicale personale, şi ca materiale produse de mine. Capodoperele semnate RZA au creat o întreagă lume în care WU există. RZA pitch-uia sample-urile atât de lent încât sunau ca şi când veneau direct din iad, iar în alte cazuri punea sunetele pe reverse şi făcea în aşa fel încât sunetele păreau la o calitate slabă. El deţine o grămadă de alte tehnici prin care făcea sunetul să fie sumbru şi să te ducă astfel într-o altă lume. „
Acest site folosește diferite module cookie pentru a oferi vizitatorilor o experiență optimă de utilizare.
Modulele cookie sunt stocate în browser și îndeplinesc diferite funcții care pot ajuta echipa ProduseBiomag.ro în a înțelege mai bine profilul vizitatorilor. Datele sunt colectate automat, în mod anonim, de către servicii precum Google Analytics sau WordPress.
Află mai multe detalii legate de protecția datelor pe pagina Politica de confidențialitate. Poți administra toate setările modulelor cookie folosind opțiunile din partea stângă.
Cookie-urile strict necesare
Dacă dezactivezi aceste module cookie necesare atunci nu mai poți salva setările tale. Asta înseamnă că de fiecare dată când accesezi acest site va trebui să activezi sau dezactivezi aceste module iar acest mesaj va fi afișat în mod automat.
Modulele cookie necesare ar trebui activate pentru a putea folosi acest site în mod corespunzător. Acestea te ajută să administrezi preferințele tale legate de acest site, poti folosi secțiunea de comentarii sau ne poți contacta folosind formularul de contact.
Cookie-uri terțe
Acest site folosește serviciile Google Analytics pentru a colecta date anonime despre vizitatorii acestuia. Dacă alegi să păstrezi aceste module cookie atunci ne poți ajuta să îmbunătățim experiența ta de utilizare a site-ului. Aceste date sunt colectate în mod anonim.
Activează pasul precedent "MODULE COOKIE NECESARE" ca sa putem salva preferintele tale!