Ferrari LaFerrari, primul supercar hibrid de la Maranello VIDEO

Ferrari LaFerrari 1

Ferrari a prezentat înlocuitorul supercarului Enzo, un model aşteptat cu nerăbdare de pasionaţii modelelor sport de pretutindeni. Surprinde denumirea aleasă, LaFerrari. Cu alte cuvinte, Ferrari-ul suprem, răspunsul „căluţului de la Maranello” pentru McLaren P1 şi Lamborghini Veneno.

Ferrari LaFerrari 5

Pe lângă designul senzaţional, LaFerrari introduce, în premieră pentru modelele de stradă ale „scuderiei căluţului cabrat”, tehnologia hibridă, preluată din Formula 1. Scopul: performanţe extreme pentru primul Ferrari de serie cu propulsie neconvenţională HY-KERS, care combină un V12 aspirat de 6,2 litri, plasat central, cu o putere de 800 CP, şi un motor electric de 120 kW (163 CP). Asta înseamnă o putere totală de 963 CP şi un cuplu motor de 900 Nm. Impresionant!

Ferrari LaFerrari 2

Aceste caracteristici, adunate cu masa maşinii de doar 1.255 kg (numai sistemul HY-KERS cântăreste 140 kg) fac ca acceleraţia de la 0 la 100 km/h să dureze mai puţin de 3 secunde! Sistemul HY-KERS constă în două motoare electrice, unul fiind folosit pentru a pune în mişcare roţile, altul având rol de generator. Bateriile litiu-ion cântăresc numai 60 kg, ele fiind integrate în podeaua şasiului, iar inginerii italieni declară că astfel centrul de greutate a fost coborât cu 35 mm faţă de un Ferrari Enzo.

Preţul? Încă nu a fost comunicat, dar se pare că va depăşi un milion de euro. LaFerrari continuă şi tradiţia seriilor limitate Ferrari, după 288 GTO, F40, F50 şi Enzo, pentru producţie fiind prevăzute fix 499 exemplare.

Ferrari LaFerrari 3

Ferrari LaFerrari 4

Ferrari LaFerrari 6

Social

Arhiva stiri