Yachting:Jurnalul unui VELIST. Inconjurul pamantului cu yachtul

L-am cunoscut pe Constantin Lascu cu ajutorul Time TV. Intr-o zi, la o sedinta de sumar, am hotarat cu redactia sa ne apropiem mai mult de cititorii nostri, ba chiar sa-i lasam sa scrie daca simt nevoia si au o poveste interesanta de spus. Asa a luat nastere rubrica SCRIE SI TU!. Si ce este mai placut decat sa primesti raspuns din partea celor care te urmaresc.

constantin-lascu-time-scriesitu-mare

Constantin Lascu-Yachting

Despre intamplarile si povestile de yachting, ale unui om care a calatorit peste tot in lume, nu va mai zic nimic, decat ca are experienta multa, cam cat sa-si permita sa infinteze o scoala nautica. Va las pe voi sa descoperiti fascinantele calatorii povestite cu haz de Constantin, acum cat si in editiile viitoare, aici pe TimeTV.ro.

AVENTURA INCEPE

Eu voi ajunge in Guadeloupe marti 12 aprilie, iar cei doi colegi din Romania vin joi, pe 14. Daca si Dumnezeu asa vrea, pe 15 sau 16 plecam spre Colon. Deocamdata, ma lupt sa-mi pastrez cumpatul in fata celor doua zboruri cu avionul, de la Budapesta la Paris (B 737!) si de la Paris la Point a Pitre (B747). Pe mare e cu mult mai bine! Si nici nu se prea prabusesc, barcile! Si cu 747 voi zbura mai mult de 8 ore! Hm, nu-mi place mie chestia asta cu zburatul in fel de fel de masinarii cu mult mai grele decat aerul, care se tin acolo sus prin mila lui Dumnezeu, care mai are si el traba, cateodata. Cum poate sa se mentina in aer o dracie care cantareste la decolare 220 de tone!?! Si pilotii – cine ii cunoaste? Ce garantie pot avea ca se stiu? Ca eu scriu despre mine permanent, si cei care au fost cu mine scriu si ei, si punem poze, sa vada tot romanul cum e, dar astia?! Niste anonimi, nici nu poti sa stai de vorba cu ei, sa-i intrebi frumos: „ma nea cutare, ai mai zburat tu cu o chestie din asta? te stii tu sa te dai cu dracia asta? si daca vine valul, ce faci? si unde e pluta de salvare? (ca vestutele alea pe care le arata fatucile cu picioare lungi, nu fac doi bani la adica!)”
Vedeti voi, mie imi place sa zbor, si o fac ori de cate ori pot, dar pe aparate unde pot interveni la nevoie, unde mansa e dubla – si una din ele este inaintea mea!
Dar, sa speram ca voi supravietui si celor doua zboruri, si celor doua bagaje care deja cantaresc mai mult de un qintal bucata (si sigur se vor mai ingrasa – si voi ajunge sa vad Promise Kept. Sa vad si eu cat este de indeplinita promisiunea.

Aventura a inceput cu procurarea biletelor de avion(oane): Cardul are o limita zilnica de nu stiu cat, deci nu am putut cumpara amandoua biletele in aceeasi zi; de aici, incurcatura: a trebuit sa iau intai pe cel Budapesta- Paris, iar azi, cand am luat pe cel de la Paris la Point a Pitre, a rezultat ca doar mari mai pot zbura cu 424,02 euro, caci luni ar fi 684 de euro! Deci, am schimbat biletul de duminica pe luni (cu ceva banutzi in plus). Si asa ma asteapta o noapte la Paris! Dar nu voi merge in Place dePigalle, ca ultima oara am trs un frig acolo de nu m-am vazut! Si doar ceva frumuseti trecute si obosite rezemau peretii holurilor caselor din zona. Cel mai probabil voi petrece noaptea in aeroport, sau in vreun hotel de tip ETAP, ca imi pare rau sa dau banii pe un hotel mai de doamne ajuta. Si asa voi putea dormi in Boeing-ul 747 de a doua zi (e chiar mai bine asa!), caci am scaunl in ultimul rand de pe mijloc, la nivelul inferior – deci nu voi vedea nimic! Si cum zborul e de opt ore si jumatate…
Ca sa vezi curiozitate: plec din Paris la 12, zbor aproape 9 ore, si ajung in Guadeloupe la 15! Ciudatenii de-ale navigatiei. Care va sa zica, si avioanele au ceva in comun cu navigatia.

constantin-lascu-time-velist-scriesitu

DUPA O ZI
Sunt la Paris, dupa un zbor, totusi, cu aventuri: unei doamne mai in varsta (chiar si decat mine!) i s-a facut rau! Dar tot raul spre bine, caci am aterizat mai devreme. Din fericire, nu a fost nimic grav, cu un pic de oxigen s-a rezolvat. Dar a trebuit sa mai pierd ceva timp in avion, cu scrierea procesului verbal ( am ajutat la reanimarea doamnei). Din cauza asta, am avut probleme cu bagajele, pe care le-am gasit mai tarziu, prin grija celor de la administratia aeroportului.
Avionul a fost un Airbus 320, ce sa zic, bunicel, dar e atat de stramt locul dintre scaune, ca si acum ma dor genunchii – striviti de spatarul scaunului din fata! Si aici, tot raul spre bine: am stat intre doua fatute tinerele (dar bine facute, ele), si cum locul a fost strans… si cand au vazut ca dau primul ajutor, mi-au crescut brusc actiunile!!!
No, de acum am luat legatura la Pointe a Pitre cu La Capitainerie, pentru cheile yachtului, cu cei care au reparat apa calda, cu proprietarul, asa ca nu mai ramane decat micul zbor de maine de 8 ore si jumatate. Cu dracia aia de 220 de tone! Sunt curios ce o sa se mai intample…

constantin-lascu-bavaria-cruiser-time-scriesitu

Constantin Lascu Bavaria Cruiser – Yachting

A, sa nu uit: la Budapesta, la check in, surpriza: desi am platit suplimentar, pentru doua bagaje in afara de sacul cu laptopul, de care nu ma despart nici in pat, fatuca de la Eazyjet (sau asa ceva) mi-a zis ca depasesc cu 4 kg greutatea totala admisa. Deci, sau scot 4 kg din bagaje, sau platesc! De scos, ce sa scot! ca si asa am la mine prea putine lucruri, ca doua luni e multa vreme!

Platesc, spun eu. Zis si facut, ma trimite la un alt ghiseu, unde ma pun aia sa platesc 48 de Euro! De nu era prea tarziu, mai aruncam cate ceva din bagaje, ca la banii astia puteam cumpara in loc mai multe si mai bune, decat zdrentele mele! Dar era prea tarziu, asa ca am zambit frumos si am platit.
Va zic eu, cu avioanele nu e de bine! Chiar daca nu se prabusesc, tot fac ele ce fac, sa nu se simta bine omul! Tot mai bine pe barca, acolo cel putin nu vin surprizele una dupa alta, ca stie omul ce il asteapta – val, si vant, si ploaie (si grindina, dupa cum am vazut azi pe facebook), si rau de mare, mai o vela sfasiata, mai o intalnire aventuroasa cu vreo nava rapida si nebagatoare de seama, doar fleacuri din astea.

de Constantin Lascu.

Mai puteti citi pe Time TV si:

Interviu cu Silvan Stâncel – Emoții în ritmuri de flamenco, special pentru Time TV.ro

Ovidiu Scridon – ”Portretul unui gând”

”Portretul unui gând cu cânt” și ceai parfumat la Serendipity

Interviu cu compozitorul Petru Margineanu – Scenarii pe portativ

 

 

Social

Arhiva stiri