Semnaleaza problemele din sistem la telefonul pacientului

Telefonul pacientului se va lansa în această primăvară. Practic, timp de 8 ore pe zi, un operator va răspunde la toate apelurile bolnavilor care doresc să semnaleze anumite probleme din sistem, informaţia urmând să fie transmisă instituţiilor naţionale responsabile.

Telefonul pacientului

Telefonul pacientului

Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice (COPAC) din România vrea să pună în practică un program prin care, în fiecare zi, timp de 8 ore, un operator să răspundă la toate apelurile bolnavilor. Programul va fi lansat în cadrul „Săptămânii pacienţilor”, între 11 şi 17 martie.

COPAC se angajează să direcţioneze aceste solicitări către instituţiile naţionale cu responsabilitate în domeniu şi să monitorizeze modul cum se răspunde problemelor semnalate.
Proiectul va fi lansat în această primăvară în cadrul „Săptămânii pacienţilor”.

“Traversăm o perioadă de schimbări în sistemul de sănătate, schimbări care trebuie atât înţelese de pacienţii români, dar şi adaptate nevoilor lor. Din acest motiv am decis să organizăm “Săptămâna pacienţilor”, un eveniment dedicat nevoilor pacienţilor de informaţie. Totodată, comunicarea şi consultarea între autorităţi şi asociaţiile de pacienti trebuie să fie mai prezente ca oricând în definirea politicilor care privesc pacientul. Asociaţiile de pacienţi pot şi trebuie să informeze pacienţii, dar şi să se lupte pentru ca aceştia să beneficieze de un sistem performant de sănătate care să le asigure accesul la tratament”, a declarat Gheorghe Tache, preşedintele COPAC.

În cadrul evenimentului vor fi organizate şi campanii de informare şi dezbateri pe teme din sănătate.

Social

Arhiva stiri