Stroe, salvatorul mărcii Dacia: „Dacia nu se mai poate baza pe România”

Cea de-a 11-a schimbare a taxei de auto şi modificarea acesteia într-un timbru de mediu pentru autoturisme va încuraja importurile de maşini vechi şi poluante, în timp ce vânzările de automobile noi vor continua să scadă, estimează Constantin Stroe, vice-presedintele Dacia.

constantin-stroe-dacia

„Vânzările de maşini noi vor scădea în acest an sub valorile din 2012, care oricum a fost un an foarte slab in Romania, în timp ce importurile de autoturisme second-hand Euro 3 şi 4 vor creşte. În cazul celor non-Euro sau Euro 1 şi 2 (mai vechi de 15 ani – n.red.) importurile acestora vor exploda datorită puterii limitate de cumpărare a româ nilor”, a declarat Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia şi preşedinte al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.

Taxa de poluare a intrat prima oară în vigoare la 1 ianuarie 2007, având ca scop protejarea pieţei locale de importurile de maşini vechi şi poluante din Vest, dar nu a fost realizată în conformitate cu normele europene. Prin noua metodă de calcul, spre exemplu, taxa de poluare pentru un SUV cu motor de 3,0 litri Euro 1 din 1993 va fi de sub 1.000 de euro, faţă de aproape 10.000 de euro cât este în prezent.

În Europa de Vest statele au introdus taxa de poluare ca impozit anual, calculat în funcţie de emisiile de noxe toxice, în timp ce România continuă ideea unei taxe de primă înmatriculare.

În condiţiile în care anul trecut producţia de la Dacia a fost exportată în proporţie de peste 90%, anul acesta cel mai probabil procentul de va apropia de 95%.

„Principala preocupare în 2013 a celor doi producători locali, Dacia şi Ford , trebuie să fie găsirea unor noi pieţe externe pentru automobilele produse la Mioveni şi Craiova, deoarece pe piaţa auto din România nu se mai poate conta”, a subliniat Stroe. Vânzările Dacia au scăzut cu aproape 30%  anul trecut pe piaţa locală, declin mai ridicat decât al pieţei.

Anul 2012 a fost cel de-al cincilea consecutiv se scădere al pieţei auto locale, până la puţin peste 70.000 de maşini noi vândute, cu 80% mai puţin decât în 2007. În acelaşi timp, o reducere a taxei de 25% în 2012 a dus la o dublare a importurilor de maşini second-hand la peste 170.000 de unităţi.

 Sursa

Social

Arhiva stiri