Grupul PSA Peugeot Citroen a prezentat tehnologia Hybrid-Air si noua platforma modulara EMP2

Industria auto se pregateste, dupa multe incercari, de trecerea la alti combustibili decat benzina si motorina! Francezii sustin ca au gasit cea mai buna alternativa la benzina si o vor introduce in curand. Grupul PSA a prezentat, in cadrul evenimentului „Innovation Day”, noua tehnologie Hybrid-Air.

PSA Hybrid Air 1

Ansamblul Hybrid Air este format dintr-un motor pe benzina, un compresor de aer, o pompa hidraulica (cu rol de motor de propulsie, alimentat de aerul comprimat) si o transmisie automata special conceputa, cu angrenaj epicicloidal. Motorul termic, pompa hidraulica si cutia automata sunt plasate in fata, ca in cazul unei masini obisnuite, in timp ce tunelul central gazduieste rezervorul principal de aer comprimat (impreuna cu compresorul de aer), iar în spate, langa rezervorul de combustibil, regasim un rezervor secundar de aer comprimat.

Sistemul Hybrid Air poate functiona in trei moduri: doar pe benzina (la viteze mari, de autostrada), combinat (la demaraje sau pe soselele normale), dar si exclusiv pe aer (la viteze sub 50 km/h, in trafic urban). Gestionarea Hybrid Air este strict electronica, un computer controland modul de functionare pentru o eficienta maxima. Practic, oficialii francezi declara ca sistemul Hybrid Air poate functiona doar pe aer in 60-80% din parcursul urban, ceea ce inseamna o reducere de pana la 45% a consumului si emisiilor in oras.

Este pentru prima data cand un producator auto reuseste asa ceva. Principalul avantaj al acestei solutii tehnice il reprezinta costurile mult mai reduse decat in cazul bateriilor electrice.

Timp de doi ani, peste 100 de cercetatori de elita si ingineri au lucrat la dezvoltarea acestui proiect in conditii ultra-secrete la centrul de dezvoltare Peugeot din Velizy, in sudul Parisului. PSA Peugeot Citroen intenţionează să echipeze maşinile de serie cu noua tehnologie Hybrid Air incepand cu anul 2016.

Platforma modula EMB2 PSA

Pe langa tehnologia Hybrid Air, grupul PSA a prezentat si noua sa platforma modulara, botezata EMP2. Conceputa pentru a suporta modele cu specificatii foarte variate, EMP2 va sta la baza a peste 50% din viitoarele masini ale francezilor, in special de clasa medie si compacta. Productia noii platforme va demara in acest an la uzinele PSA din Vigo, Spania (pentru viitorul Citroen C4 Picasso) si Sochaux, Franta (pentrul inlocuitorul lui Peugeot 308), iar din 2014 si in China, la uzina de la Wuhan.

Social

Arhiva stiri