Astronomii au descoperit ”geamanul” Terrei. O planeta aproape identica cu Pamantul

La numai o săptămână după ce astronomii au anunţat că vor descoperi „geamanul” Terrei în mai puţin de un an, telescopul Kepler a observat un candidat destul de bun. Numită KOI 172.0, acesta pare să semne izbitor cu Pământul.

pamant-geamanul-terra

Diferenţele dintre cele două planete par să fie destul de mici. KOI 172.02 este cu 50% mai mare decât Terra, orbitează o stea care seamănă destul de mult cu al nostru şi este plasată în aşa-numita zonă locuibilă. Din cauza dimensiunilor, planeta în cauză este mai drgraba un Super-Pământ al cărui an este alcătuit din 242 de zile. În schimb, distanţa dintre KOI 172.02 şi steaua ei este ceva mai mică decât cea dintre Pământ şi Soare.

Descoperirea „a fost foarte interesantă deoarece este primul Super-Pământ care se află într-o zonă locuibilă şi care orbitează în jurul unei stele de tipul Soarelui. Orbitează o stea care se aseamănă foarte mult cu Soarele nostru. Cele observate anterior orbiteau alte tipuri de stele”, a declarat Natalia Batalha, de la NASA.

Într-un fel, descoperirea este copleşitoare, tocmai din cauza rafalei de ştiri interesante legate de exoplanete. În luna octombrie a anului trecut, s-a constatat că cel mai apropiat sistem solar găzduieşte câteva planete printre care şi una cale cărei dimensiuni sunt similare cu cele ale Pământului. Apoi, la începutul acestui an, experţii au analizat datele adunate de telescopul Kepler şi au anunţat descoperirea a 461 noi planete. Cu această ocazie, NASA a mai declarat şi că galaxia noastră găzduieşte 17 miliarde de planete de acelaşi dimensiuni cu Pământul.

Sursa: descopera.ro