Lamborghini Sesto Elemento: o tonă, două milioane de euro

Deşi producţia de serie a lui Sesto Elemento a fost confirmată de Lamborghini încă de la prezentarea conceptului, până acum nu s-a ştiut mai nimic despre tehnica şi performanţele supercarului din Sant’Agata Bolognese.

Lamborghini Sesto Elemento

Şi segmentul maşinilor supersport se aliniază la tendinţele vremurilor actuale, prietenoase cu mediul înconjurător. Porsche şi Jaguar au prezentat deja concepte cu tehnologie hibridă, Porsche 918 Spyder fiind foarte aproape de producţia de serie. Până şi rivalul tradiţional al lui Lamborghini, Ferrari, va folosi la succesorul lui Enzo un motor pe benzină aspirat cuplat cu un motor electric. Lamborghini a ales însă o abordare diferită: Sesto Elemento este construit integral din fibră de carbon. Chiar şi scaunele sunt parte integrală a şasiului, fiind fixe. Noroc că volanul şi pedalierul sunt reglabile, altfel găsirea unei poziţii ideale de condus ar fi fost problematică. Maurizio Reggiani, directorul departamentului de cercetare şi dezvoltare al firmei italiene, a confirmat reuşita reducerii greutăţii modelului, datorită folosirii materialelor super-uşoare,  la fix o tonă. Din punct de vedere tehnic, Sesto Elemento preia mecanica modelului Gallardo LP570-4 Superleggera: V10 de 5.2 litri şi 570 CP, tracţiune integrală. Graţie greutăţii reduse sprintul până la 100 km/h se face în 2,5 secunde, iar viteza maximă este de 320 km/h.

Preţul? 2 milioane de euro! Aviz amatorilor, producţia va fi limitată la doar 20 de exemplare.

Social

Arhiva stiri