MENIU REVELION 2013 plus trucuri anti-mahmureală / FOTO

Sarmalele, piftia, friptura de porc, caltaboşul, cârnaţii şi salata de beouf sunt doar câteva dintre preparatele nelipsite de pe masa de REVELION 2013. În aceste condiţii, medicii recomandă cumpătare, deoarece riscul apariţiei tulburărilor digestive este destul de ridicat.

lumanari-si-brad-de-craciun

REVELION 2013

Aceste afecţiuni nu sunt sigurele boli la care suntem predispuşi în seara de REVELION, mai ales că în ultima perioadă dieta noastră a fost una mai mult bazată pe preparate din carne de porc. În aceste condiţii, nutriţioniştii avertizează că preparatele din perioada sărbătorilor de iarnă pot duce la creşterea nivelului de colesterol şi a greutăţii, pe fondul conţinutului ridicat de grăsime.

Cum pot deveni preparatele tradiţionale mâncăruri sănătoase

Medicul nutriţionist Mihalea Bilic oferă câteva trucuri culinare pentru a transforma sarmalele, piftia de porc şi salata de boeuf în mâncăruri sănătoase.

„Sarmalele sunt cu atât mai gustoase, cu cât conţin mai multă grăsime. Pentru a preveni creşterea nivelului de colesterol, este recomandat să mâncăm cel mult două sarmale pe zi”, spune dr. Bilic. Pentru fanii acestui preparat, medicul nutriţionist spune că există o soluţie de compromis: sarmalele din carne de pui sau de curcan cu orez, legume şi fără slănină.

revelion-2013

2013

„Mai este un secret: carnea tocată folosită pentru umplerea sarmalelor poate fi jumătate din vită, jumătate din porc, iar gustul va fi neschimbat”, precizează specialistul. Medicul recomandă, pentru diminuarea cantităţii de grăsime din preparat, să încălzim sarmalele într-un vas separat în care să punem o cană de apă. „Grăsimea va rămâne în cratiţă”, spune dr. Bilic.

meniu-revelion2

Meniu de Revelion

Salata de boeuf este o combinaţie teoretic sănătoasă între legume fierte şi carne slabă de vită. „Singurul ‘păcat’ este prezenţa maionezei. Este indicat să înlocuim maioneza făcută în casă cu cea din comerţ, pe ambalajul căreia să scrie ‚light’ . Un alt secret este ca la prepararea maionezei să înlocuim uleiul cu albuş de ou, scăzând astfel numărul de kilocalorii”, menţionează nutriţionistul Mihaela Bilic.

Potrivit specialistului, o lingură de maioneză normală are 150 de kilocalorii, în timp ce o lingură de maioneză „light” are în jur de 30 de kilocalorii.

În tradiţia românească, carnea de porc este principalul aliment consumat în perioada Sărbătorilor, aceasta fiind preparată într-o multitudine de feluri: cârnaţi, caltaboşi, lebăr, tobă, costiţă, slănină sau carne simplă prăjită.

2013

2013

„Este indicat să evităm pe cât posibil orice tip de tochitură, pentru că întotdeauna conţine slănină. Recomand muşchiul afumat şi pastrama, în locul tobei şi al cârnaţilor”, spune medicul nutriţionist. Mai mult, carnea aleasă pentru friptură trebuie să fie cât mai slabă şi pregătită la grătar sau la cuptor cu adaos de vin şi ierburi aromate, pentru a mai „tăia” din aportul caloric. Mihaela Bilic recomandă evitarea tochiturii de porc, deoarece aceasta presupune carne împănată şi diverse alte semipreparate, toate prăjite.

meniu-revelion

Meniu Revelion

Piftia de porc nu este considerată de către specialiştii în nutriţie un preparat bogat în kilocalorii, dacă sunt îndeplinite anumite condiţii. „Ideal ar fi ca atunci când preparăm piftia de porc să punem în oală mai mult ciolan decât picioare de porc. Obligatoriu este să eliminăm toată grăsimea care se adună la suprafaţă”, indică medicul. O formă light a piftiei este cea de pui sau de curcan.

Friptura de porc asezonată cu cartofi prăjiţi predispune la indigestie

Pe lângă trucurile de care trebuie să ţineţi cont atunci când gătiţi preparatele tradiţionale, trebuie să combinaţi inteligent alimentele, mai avertizează specialiştii în nutriţie.

Astfel, pentru început este recomandat ca seara de REVELION 2012-2013 să înceapă cu mezeluri tradiţionale, servite pe post de aperitiv. Legumele nu trebuie să lipsească de la masa de Anul Nou.

meniu-revelion3

Meniu de Revelion

mancare-revelion-2013

Meniu de Revelion

Acestea sunt bogate în apă, vitamine şi minerale, nutrienţi care vor ajuta organismul să asimileze mai uşor mâncarea şi cu ajutorul cărora vor fi prevenite tulburările digestive.

După servirea antreului, este recomandat să mâncaţi friptura de porc, pentru ca organismul să apuce să digere o mică parte din acest preparat. Atunci când serviţi acest preparat evitaţi să îl asezonaţi cu cartofi prăjiţi, deoarece riscaţi să vă confruntaţi cu o indigestie.

Cartofii nature sau legumele gratinate pot reprezenta cea mai bună garnitură la friptură. De asemenea, atunci când mâncaţi friptura de porc abuzaţi de murături. Castraveţii muraţi sau în oţet, varza murată, gogonelele sau ardeii muraţi reprezintă aliaţi de nădejde la masa de REVELION 2013.

meniu-revelion4

Meniu de Revelion 2013

meniu-revelion5

Meniu de Revelion 2013

La două ore de la servirea fripturii puteţi mânca desertul. După desert, dacă petrecerea nu s-a terminat şi încă vă mai este foame puteţi să mai mâncaţi puţină salată de beouf. Evitaţi salata de ciuperci la finalul mesei, deoarece acest preparat poate provoca arsuri la stomac dacă este mâncată cu doar câteva înainte de a vă culca. Acest preparat se serveşte la începutul mesei.

Cum previi mahmureala

În noaptea de REVELION nu doar mâncarea va fi în exces, ci şi băutura. Excesul de alcool este şi el unul dintre motivele pentru care unii dintre noi ajungem la camera de gardă.

Chiar dacă nu ajungem la spital, a doua zi, o bună parte dintre noi se vor confrunta cu mahmureală.

Pentru a preveni apariţia acestui disconfort, nutriţionista Mihaela Bilic spune că există câteva trucuri cu ajutoul cărora putem ţine mahmureala la distanţă.

Astfel, evitaţi să beţi pe stomacul gol. Aceasta este o primă regulă în ceea ce priveşte consumul de alcool. „Atunci când beţi fără să fi mâncat nimic nivelul alcolemiei creşte brusc în sânge, iar astfel riscaţi să vă îmbătaţi repede”, a spus dr. Mihaela Bilic.

nutritionistul-mihaela-bilic

Nutriționistul Mihaela Bilic

dr-mihaela-bilic

Dr. Mihaela Bilic

De asemenea, este indicat să evitaţi să asociaţi alcool cu băuturi carbogazoase. Combinarea tăriilor cu băuturi de tip cola sau sucuri de mere reprezintă un trend, mai ales în rândul tinerilor. „Din cauza acestor combinaţii, alcoolul se metabolizează mai repede în organism”, punctează Mihaela Bilic.

Ca să rezişti mai mult la băutură nutriţionista susţine să diluaţi alcoolul cu apă sau cu cuburi de gheaţă, deoarece astfel veţi reduce viteza de absorbţie a alcoolului în sânge.

Optaţi pentru vin şi bere în detrimentul tăriilor, deoarece băuturile distilate acţionează mnai repede. În plus, anumite substanţe din vin încetinesc absorbţia alcoolului, iar impactul asupra organismului va fi unul redus. În schimb, dezavantajul băuturilor slabe este fasptul că provoacă somnolenţă.

Fumaţi mai puţin

Combinaţia dintre ţigări şi alcool este extrem de nocivă pentru organism. Nutriţioniştii precizează că această combinaţie suprasolicită sistemele de detoxifiere ale ficatului. În plus, fumatul creează hipoxie celulară, adică apariţia senzaţiei de lipsă de oxigen, sensibilizând şi mai mult neuronii cerebrali şi ţesuturile corpului faţă de alcool.

lumanare-aprinsa

REVELION 2012-2013

O ultimă regulă extrem de importantă pentru a preveni apariţia mahmurelii este să evitaţi alimentele sau băuturile care conţin substanţe precum cofeină, teină, teobromină.

Specialiştii menţionează că amestecul alcoolului cu substanţele mai sus menţionate cresc efectele adverse ale alcoolului asupra organismului. De asemenea, se recomandă evitarea combinaţiilor de alcool cu băuturi de tip cola, deoarece suprasolicită ficatul.

meniu-revelion12

Meniu de Revelion 2013

meniu-revelion11

Meniu de Revelion 2013

meniu-revelion10

Meniu de Revelion 2013

meniu-revelion9

Meniu de Revelion 2013

meniu-revelion8

Meniu de Revelion 2013

meniu-revelion7

Meniu de Revelion 2013

meniu-revelion6

Meniu de Revelion 2013

lumanari-si-brad-de-craciun

Meniu de Revelion 2013

Social

Arhiva stiri