Paleontologii au aflat cum arata primul dinozaur de pe planeta

In urma analizarii unor oase fosilizate descoperite in Tanzania, oamenii de stiinta au aflat cum arata unul dintre primii dinozauri care au trait pe Terra.

Numit Nyasasaurus parringtoni, acest dinozaur avea marimea unui caine labrador, gat subtire si o coada foarte lunga. Inaltimea masura aproximativ 3 metri, iar greutatea varia intre 20 si 60 de kg.

Dinozaurul a trait in urma cu 240-245 de milioane de ani, pe vremea cand toate continentele erau unite intr-unul singur, numit Pangeea, relateaza Live Science.

nyasasaurus-primul-dinozaur-din-lume

Descoperirea acestei noi specii demonstreaza ca dinozaurii au aparut cu 15 milioane de ani mai devreme decat se credea pana acum.

Paleontologii inteleg astfel ca dinozaurii au preluat treptat “controlul” asupra planetei, nu au aparut brusc, in perioada Jurassica, asa cum sugerau dovezile detinute pana acum.

Cercetatorul Sterling Nesbitt spune ca paleontologii trebuie sa cercerteze straturi de sol din perioada Triassicului Mijlociu, unde ar putea fi gasite alte fosile de dinozauri, contemporani cu cel descoperit acum.

tanzania-primul-dinoozaur-din-lume