[Video] Transalpina – partea a III-a – constructie, intretinere si o calatorie de neuitat

Indiferent de starea constructiei, Transalpina iti ofera amintiri de poveste

 

transalpina-drumul-regelui-regal-poteca-dracului-paduri-ceata

Imagine de poveste surprinsa pe Transalpina

O mai veche poveste ce circula pana in 1989 in Romania spune ca Nicolae Ceausescu, a construit drumul national Transfagarasan (DN7C), in timpul regimului comunist, doar ca sa poata concura cu Transalpina.

Dupa revolutia din Decembrie 1989, Drumul Regelui nu a mai fost intretinut, iar o parte a zidurilor de sprijin au fost desfiintate, piatra fiind sustrasa si utilizata la realizarea fundatiilor unor vile ce au fost construite in apropiere.
In anul 2007, a inceput constructia pentru a deveni dintr-un drum pietruit dar spectaculos, o sosea montana moderna printre nori (148 de kilometri), pentru un transit mai rapid intre Oltenia si Transilvania.
In 2008 Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a decis sa scoata la licitatie DN67C. Investitia licitata ridicandu-se la 1.3 miliarde de lei.
In 2009 drumul dinspre Novaci era asfaltat doar pana la Ranca (1600 de metri), dar dupa ce au inceput efectiv constructia soseua Transalpina a fost data partial in circulatie in anul 2010.
In anul 2012 Drumul Regal, cum mai este denumit, este asfaltat intr-o proportie de 95% pana la Sebes.
Traseul Sebes – Sugag – Obarsia Lotrului – Ranca – Novaci este parcurs intr-un interval de 3-4 ore, daca nu este ceata, pe crestele muntilor.


Video – Transalpina, Septembrie 2012 – starea drumului

Daca doriti sa aveti o calatorie de neuitat pe Transalpina ar trebui sa verificati mai intai cum va fi vremea in statiunea Ranca. Pentru ca drumul nu se afla inca finalizat, este bine de aflat daca va fi inorat, pentru ca pe cea mai inalta portiune din Romania, Pasul Urdele 2145 de metri si in portiunile apropiate se asterne o ceata de nu se poate vedea bine nici macar la un metru in fata ochilor.

transalpina-drumul-regelui-poteca-dracului-ceata-pasul-urdele-ranca

Ceata de la Pasul Urdele face din Transalpina un drum periculos

O ceata deasa si rece, chiar si in sezonul de vara, se asterne incepand de la Ranca. Drumul nefiind terminat, la ora actuala nici liniile de marcaj de pe mijlocul sau lateralele soselei nu sunt trasate. In stanga si in dreapta, versantii abrupti ai muntilor, iti lasa goluri in stomac, gandindu-te ca ai putea dintr-o manevra gresita „ajutata” de lipsa de vizibilitate, sa te apropii de marginea prapastiilor.

transalpina-drumul-regelui-ceata-pasul-urdele

Marcaje inexistente pe Transalpina

Daca aveti noroc de o vreme calduroasa, pe Transalpina, sau daca incepeti in apropierea orelor pranzului drumul dinspre Ranca, peisajul o sa va surprinda si bucure ochii, cu o priveliste intradevar de neuitat. Sau ar mai fi varianta sa plecati dis-de-dimineata dinspre Jina ca sa ajungeti pe culmile Drumului Regelui dupa cateva ore si sa aveti sansa ca ceata sa dispara si sa va lasati incantati de zona de munte de o frumusete iesita din comun.

transalpina-drumul-regelui-verdeata-brazi-paduri-cer-nori

Transalpina inconjurata de paduri de un verde-aramiu iesit din comun

Drumul are portiuni de drum, neterminate, iar calatoria poate sa se desfasoare la o viteza redusa, dar acest lucru se poate intampla si din cauza serpentinelor serpuite pe toata lungimea traseului, ca intr-un tablou de arta.

drumul-regelui-drumul-regal-pasul-urdele-2145-poteca-dracului

Transalpina serpuind spre Pasul Urdele la 2145 de metri

Pe Transalpina, in luna Septembrie, anul 2012, nu exista pe aproape tot parcursul soselei, plase de protectie impotriva prabusirii bucatilor din versanti, dar peisajul salbatic iti daruia un sentiment aparte, nemaintalnit.

transalpina-drumul-regelui-paduri-cer-aer-de-munte

Portiuni din Transalpina inca neasfaltate

Sunt putine spatii neasfaltate inca, comparativ cu lungimea drumului, desi pe Transalpina parcurgi zeci de kilometri fara bara de protectie pe marginea drumului, de pe crestele muntilor si chiar prin serpentine, unde indicatoarele sunt inexistente in cea mai mare parte.

drumul-regelui-sosea-plasa-protectie-inexistente

Plasele de protectie inexistente fac traseul montan cel putin interesant

Exista si portiuni de sosea frumos asfaltate cu paduri de o parte si de alta, cu un ruginiu specific toamnei montane printre verdele brazilor, un cer de un albastru parca nemaivazut ce iti ofera senzatii de fericire fara motiv.

drumul-regelui-paduri-nori-cer-verde-albastru

Un tablou natural de pe Drumul Regelui

Obiectivele turistice nu vor lipsi de pe traseu, verdele o sa va ia ochii si o sa simtiti apropierea de natura ce aduce cu ea o stare de relaxare si de liniste, binemeritate in comparatie cu agitatia si zgomotul oraselor.

Daca aveti posibilitatea si timpul necesar, Transalpina este drumul ce trebuie parcurs de orice iubitor de natura dar si de pasionatii de obiective turistice, la cea mai mare altitudine, fata de nivelul marii, in Romania.

lac-de-acumulare-paduri-drumul-regelui-nori-cer

Pe Transalpina, natura „te imbratiseaza” la fiecare pas

Transalpina, nu in ultimul rand, reprezinta o calatorie in istorie, un traseu incredibil cu obiective turistice cel putin interesante si o constructie inca nefinalizata ce iti ofera o calatorie de neuitat.

 

Mai multe subiecte despre acest subiect pe timetv.ro:

[Video] Transalpina – partea a II-a – traseu si obiective turistice

[Video] Transalpina – partea I-a – intre legenda si istorie

 

 

Social

Arhiva stiri