Sparg rezervor de Logan si fur benzina din el. Anunt publicitar

Criza economica in care este tara noastra, a impins cetatenii la masuri disperate si chiar au ajuns sa sparga rezervoare de Logan si sa fure benzina.

 

timetv.ro sparg rezervor logan si fura benzina

timetv.ro sparg rezervor logan si fura benzina

Ora 7:40.

O dimineatza frumoasa de inceput de septembrie, cu soarele gata sa-mi energizeze ziua frumoasa de munca ce avea sa inceapa in 20 de minute. Ma urc in „bolidul” din fata blocului si pornesc Logan-ul. Surpriza, bordul masinii imi arata ca mai am o singura liniuta de carburant.

Dar cum este posibil cand cu o seara inainte alimentasem? In fine, trebuie sa ajung la munca.

Pornesc la drum, ajung aproape la timp, cobor din masina cand un miros de benzina imi ia tot aerul aproape fresh din apropierea padurii. Deschid capota, ma uit, miros… nimic.
Povestesc intamplarea unui coleg ce ma sfatuieste sa ma duc la un service sa verific.
Ascult sfatul si dupa program fac un popas la un mecanic.

 

teava-alimentare-rezervor-spart-furt-benzina-timetv

Ridica masina frumos pe rampa si din nou surpriza, citez „Ti-au spart rezervorul, vezi aici. Sa-ti fure benzina.” Ma uit ca la un film S.F. la gaura facuta prin conducta de alimentare ce duce la rezervor, incercand sa inteleg de ce daca voiau benzina nu au spart rezervorul? „Nu este ceva nou. Este al 20-lea Logan cu aceasta problema in ultima luna”, completeaza mecanicul.
Pe principiul „s-a intamplat, asta e, rezolv si sa speram ca va fi bine”, intreb cat ma costa?
„1500 lei caci trebuie schimbat rezervorul cu totul”, vine raspunsul aceluiasi mecanic, ca un blitz intr-o noapte intunecata.

  • Nu pot sa inteleg ce este in mintea celor de la Dacia, de nu au facut rezervorul separat de conductele de alimentare, cum nu am inteles ce a fost in mintea ciorditorilor de benzina, de nu au spart rezervorul sa fure toata benzina din el.

Nu sunt specialist si nici macar nu am idee, cand vine vorba de mecanica, electricitate si ce ar trebui sa mai stiu legat de masina. Sunt un simplu posesor, care daca se strica, se rupe sau se opreste, chem pe cineva avizat. Cu toate acestea, acum intreb intrigat „Pentru o gaura intr-o teava? Nu se poate lipi, astupa, ceva facut?
Mecanicul foarte calm si facand un semn de neputinta imi explica „Astia de la Dacia, au facut conductele de alimentare tur-retur, legate direct de rezervor si sunt facute dintr-un material special, la care nu tine lipeala.

conducte-alimentare-tur-retur-sparg-rezervor-timetv
Imediat mi-a venit ideea, sugerata de tipul de langa mine, sa ma interesez la dezmembrari. Pun mana pe calculator, caut pe internet si surpriza: exista. 2 milioane conductele si un milion rezervorul plus 2 milioane manopera de inlocuire. Oricum este mai bine o treime din suma, imi spun in gand, desi nu am prea inteles de ce se vand pe bucati, conductele si rezervorul, daca sunt dintr-o singura bucata, dar in fine…
Neavand banii necesari (din cauza salariilor platite la timp… ), am mai asteptat cateva zile, discutand cu diverse persoane, in speranta ca voi mai gasi pe cineva caruia i s-a intamplat, din pacate, dar care a gasit o solutie mai ieftina.
La un alt meci de baschet, intr-o pauza de tigara (ca sportivii… ), am povestit unui prieten care lucreaza in asigurari si mi-a dat ideea salvatoare: „Fa-o pe CASCO! Dar vezi ca ai nevoie de o adeverinta de la politie, pentru furt.”
Va imaginati admiratia cu care l-am privit ca pe un salvator si respiratia usoara care spunea clar ca nu-mi pasa de cei 50 euro franciza. Am ajuns de la 1500 lei la 500 lei si acum la putin peste 200 lei. Daca ma intrebai cred ca nici nu mai eram deranjat macar ca mi-a spart rezervorul.

A doua zi dupa baschet, sun la politie, sa fac o programare, imi spun sa vin la politie sa faca constatarea. Ajung evident cu masina, alimentez cativa litri de benzina prin conductele infrasurate cu scotch, ajung la politie doar ca sa-mi spuna sa ma duc acasa ca o sa vina o echipa de teren sa constate.

Primesc constatarea, dupa ce in prealabil, agentii constatatori abia s-au aplecat sa faca o poza-doua la conducte/rezervor, dar nu s-au sinchisit sa indeparteze scotchul sa vada despre ce este vorba, si trebuie sa ajung la constatari la firma de care apartineam cu CASCO. Aflu ca este a 50-a masina cu acelasi gen de problema, in ultimul an, doar in cartierul in care locuiesc eu.

  • Nu ma intreb ce fac domnii politisti sau de ce sunt glume pe seama lor, la cum isi fac treaba… Ma gandesc ca traiesc pe langa mine cei ce sparg rezervor de Logan si fura benzina iar azi fura carburantul, dar maine??? 

rezervor-spart-timetv

Ajung la ora stabilita, se fac poze, bine de data aceasta, dar aflu mai tarziu, cand eram cu masina la un service, ca au trecut pe foaie ca a fost sparta „gura de alimentare”, de parca ei nu ar trebui sa stie ca gura de alimentare e legata cu conductele care de fapt au fost sparte si ele de rezervorul!
Ajung la service cu actele, baiatul dragut, dar cu aceleasi principii/pretentii/cerinte: „vino cu masina sa facem poze„.
Nu stiu daca oamenii in general inteleg limba romana.

Mi-au spart rezervorul si mi-au furat benzina. Masina, cel putin Logan-ul, functioneaza cu benzina. Altfel nu merge, nu porneste, motorul nu are putere sa traga, rotile nu se invart, deci nu am cum sa ajung nicaieri… 

Dar vorba cantecului baietilor de la Grupul De Rezistenta: N-ai tu treaba, n-ai cu cine, n-ai de ce…„.

rezervor


S-a descurcat pana la urma cu schita masinii, mi-a ascultat si sfatul de a cere pe mail pozele de la agentul CASCO, caci doar tot acolo trimit lista cu inlocuirea piesei si aprobarea ei si totul s-a terminat frumos, exact ca in alta tara.

Ori cei de la CASCO au fost neatenti si nu au mai scris ca aveam franciza, ori franciza nu era si pentru furt, dar cei 50 de euro nu i-am mai platit si masina e reparata, rezervorul nu mai curge si e si nou.
Alimentez, platesc, pornesc si, si, si… surpriza din nou, rezervorul arata tot gol, probabil cei din service nu au legat bine senzorul de benzina, dar nu mai curge, din cate am verificat eu.
Maine ma duc sa rezolv si cu senzorul! Revin cu un Up-date. Specific romanesc:

Totul se up-date-eaza, dar nimic nu se finalizeaza, ASA CUM AR TREBUI!!!„.

 

 

 

Social

Arhiva stiri