Verdict Dokker, diferente fata de Lodgy

Confort Dacia Dokker. Scaunele de Dacie vor fi intotdeauna scaune de Dacie, nici comode, nici incredibil de obositoare. La sofer lipseste suportul lombar, dar exista reglajul pe inaltime. Spatiul interior este urias, in special pe verticala, si asta mareste confortul pasagerilor. Suspensiile sunt moi, nu se aud zgomote suspecte, iar usile culisante sunt o placere in spatiile inguste.

Dacia-Dokker-Van

Dacia-Dokker-Van

Performante Dacia Dokker. La o masina de buget, performantele sunt masurate prin prisma consumului redus, asa ca Dokker merita un mic ropot de aplauze, in special pentru motorizarea diesel 1.5 dCi 90 CP. In fisa tehnica, consumul mixt declarat este de 4,5 litri/100km.

Aspect si calitate Dacia Dokker. Masina inalta, cu alura de duba, plina de materiale modeste. Cu foarte mici exceptii, designul exterior in acest segment nu a suferit mari modificari de 15 ani. Plasticul din habitaclu este simplu, tare si onest. Bine asamblat, insa cu potential crescut sa dezvolte acel scartait de plastic ieftin, cu care ne-am obisnuit toti, de la Logan.

Dacia-Dokker-Interior

Dacia-Dokker-Interior

 

Manevrabilitate Dacia Dokker. Suprafetele vitrate mari sunt minunate pentru parcarile stramte, directia este moale si cu o personalitate proprie, intarindu-se pe parcursul virajului, fara a transmite un feed-back satisfacator asupra lucrurilor pe care le intalnesc rotile viratoare. In rest, motorul diesel de 90 CP are suficient cuplu pentru un rulaj comod si linistit in regimuri de turatie reduse.

  Functionalitate Dacia Dokker. Cu toate cele cinci locuri ocupate, Dokker poate primi in portbagaj pana la 800 de litri (record in segment) sau obiecte lungi de 1,16 metri. Dupa rabatarea banchetei, volumul creste pana la 3 meri cubi. Habitaclul, in special zona pasagerilor din fata, este plina de spatii de depozitare, locuri

Dacia Dokker Van (2013)

Dacia Dokker Van (2013)

perfecte pentru ratacit chei, telefone , etc.

 Spre deosebire de Lodgy, noul Dokker lansat astazi dispune insa de numai cinci locuri, nefiind disponibil cu sapte, este mai scurt, avand 4,36 metri faţă de 4,5 metri in cazul lui monovolumului, insa puncteaza la capitolul practic, avand portiere spate culisabile in locul celor traditionale, fiind mai comod de utilizat in spatiile restranse.

Luand in calcul echiparea de top Laureate si motorizarea pe benzina, 1,2 TCe de 115 CP, Dokker costa 12.800 de euro, in timp ce un Lodgy similar costa 13.100 de euro, diferenta fiind redusa la doar 300 de euro. Dokker are un pret mai mic in Romania decat în Franta unde porneste de la 9.400 de euro si in plus, motorizarea supraalimentata TCe nu este disponibila pe piata franceza.

dacia_lodgy_exterior

dacia_lodgy_exterior

 

In ceea ce priveste motorizarile, si Lodgy si Dokker, atat in varianta utilitara Van sunt disponibile cu aceleasi propulsoare – două diesel de 75 respectiv 90 CP de 1,5 litri dCi şi două pe benzină – 1,6 MPI 85 CP şi 1,2 TCe de 115 CP.

Dacia-Lodgy-Interior

Dacia-Lodgy-Interior

 Numele Lodgy vine de la englezescul lodge, a carui caracteristica principala este capacitatea de a gazdui o familie intreaga cu tot cu bagajele ei.

Social

Arhiva stiri