Somnul te ajuta sa slabesti cu 55% mai mult cand tii dieta!

somul-insuficientCercetătorii canadieni afirmă că cele două sfaturi oferite de  medici celor care vor să slăbească  „mănâncă mai puţin” şi „fă mai multă mişcare”  ar trebui însoţite și de sfatul: „dormi mai mult”.

Cei doi cercetători sustin că există dovezi solide care demonstrează că lipsa somnului contribuie la epidemia obezităţii şi că lipsa de atenţie acordată acestui factor explică parţial de ce eforturile de a slăbi dau greș de foarte multe ori.

Printre factorii de comportament pentru care există dovezi clare că împiedică pierderea în greutate, somnul insuficient capătă tot mai multă atenţie şi recunoaştere”, afirma cercetătorii într-un articol publicat astăzi în Canadian Medical Association Journal.

Cercetătorii au subliniat rezultatele unui studiu în care participanţii au fost direcţionaţi, în mod aleatoriu, să doarmă 5,5 ore sau 8,5 ore timp de 14 zile. Fiecare participant la studiu şi-a redus consumul zilnic cu 680 de calorii, dormind în laboratorul de cercetare. Voluntarii care au dormit doar 5,5 ore au pierdut cu 55% mai puţină grăsime corporală şi cu 60% mai multă masă musculară faţă de participanţii care au dormit 8,5 ore. Cu alte cuvinte, persoanele care nu dormeau suficient şi-au păstrat ţesutul adipos, pierzând în schimb muşchi.

somul-slabeste

Într-un alt studiu, publicat în luna iulie a acestui an, cercetătorii au urmărit 245 de femei ce participau la un program de pierdere a greutăţii ce se întindea de-a lungul a şase luni. Femeile care au dormit mai mult de şapte ore pe noapte şi care au raportat o mai bună calitate a somnului au prezentat cu 33% mai multe şanse ca eforturile de a slăbi să fie încununate cu succes.

De aceea, cercetătorii afirmă că este foarte important ca programele de slăbit să includă sfaturi referitoare la durata somnului, acest lucru urmând să crească ratele de succes.

oameni-grasi

Chiar dacă a dormi mai mult nu reprezintă o soluţie pentru toate persoanele care încearcă să slăbească, „un număr tot mai mare de dovezi sugerează că obiceiurile de somn nu ar trebui neglijate atunci când un pacient intenţionează să urmeze un program de pierdere a greutăţii”, concluzionează cercetătorii.

 

 

Sursa

Social

Arhiva stiri