Galaxia HOT DOG

hot-dog-galaxy-hot-dog-galaxia-timetv

Când NASA a lansat, în spațiu, un telescop cu inflaroșii, numit WISE, să survoleze Cosmosul, oamenii de știință se gândeaua să descopere noi obiecte spațiale, dar în niciun caz nu se așteptau să găsească un nou tip de galaxie.

Oamenii de știință au denumit această nouă galaxie HOT DOG, numele provenind din engleză, hot însemnând chiar fierbinte și D.O.G. abreviere de la Dust Obscured Galaxy (galaxie obscurată de praf), deoarece galaxia nou descoperită este de 2 ori mai fierbinte decât galaxiile cunoscute până acum și foarte dificil de găsit, având în vedere că majoritatea radiațiilor sunt blocate de o perdea de praf.

hot-dogs-hot-dog-galaxia-galaxy-wise-timetv.jpeg
Wise a detectat aproape 1000 de galaxii Hot DOG și fiecare poate genera de 1000 de ori energia pe care o are Calea Lactee, astfel ajungând rapid în topul celor mai luminoase obiecte din întregul Univers.
Aproape 70% din galaxiile hot dog sunt la o distanță de 10 milioane de ani lumină și se presupune că s-au format când Universul era încă tânăr (în formare).

Oamenii de știință nu știu dacă, condițiile de formare a galaxiilor hot dog erau potrivite în acea perioadă, sau dacă sunt o fază relativ rapidă din viața oricărei galaxii, în cadrul Universului modern.

black_hole_gaura_neagra_timetv

Hot DOG, par să fie mult mai luminoase decât pot părea a fi stelele lor, conducănd, la ideea că o gaură neagră, super activă ar fi putut preceda formarea acestor galaxii. Găura negră reprezintă un obiect astronomic, limitat de o suprafață, în interiorul căruia câmpul gravitațional este atât de puternic, încât nimic nu poate scăpa din acestă suprafață, nici măcar fotonii de lumină, de aceea interiorul ei nu este vizibil.

Black-Hole-Milkyway-gaura-neagra-calea-lactee-timetv
Oamenii de știință consideră că fiecare galaxie conține o gaură neagră, așa cum există una, relativ liniștită și în Calea Lactee.
Cercetările WISE au dezvăluit descoperirea a milioane de găuri negre.