Porsche 911 Turbo. Una dintre cele mai bune maşini sport ale tututor timpurilor. O maşină care a rămas aproape neschimbată ca formă, devenind cu timpul un exemplu al perfecţiunii. Şi de ce să se fi schimbat? Silueta lui 911 pur şi simplu nu îmbătrâneşte în niciun fel. De fiecare dată când Porsche a încercat să se abată de la reţeta modelului, a dat greş. Când creezi ceva care rezistă trecerii timpului atât de bine, care devine ca o icoană pentru pasionaţii auto, nu trebuie să schimbi. Îmbunătăţeşti, perfecţionezi, dar nu schimbi.
Aş fi putut şi eu să leg prezentarea celor două noi modele Porsche, 911 Turbo şi Turbo S, de împlinirea a 50 de ani de existenţă a lui 911. Da, modelul de referinţă al lui Porsche împlineşte în 2013 50 de ani de la lansare. Dar nu vreau să fac asta. Nu mă interesează. Este atât de multă istorie într-o caroserie de 911 încât nu mă mai interesează şi altceva în afară de maşină. Şi dacă un Porsche 911 normal te face să visezi, „zbârleşte” pilotul din tine, vă daţi seama versiunile Turbo ce efect au? La mine e simplu. „Duhul raliului” din mine visează cu ochii deschişi la un 911 Turbo şi serpentine. De ce? Iată motivele:
Motor boxer bi-turbo de 3,8 litri cu injecţie directă care dezvoltă 520 CP şi 660 Nm (versiunea 911 Turbo) şi 560 CP şi 700 Nm (750 Nm cu overboost) pentru versiunea 911 Turbo S. Ambele modele pot fi echipate doar cu o cutie de viteze automată cu şapte trepte PDK. Porsche 911 Turbo ajunge de la zero până la 100 km/h în 3,2 secunde, iar fratele mai mare, 911 Turbo S, reuşeşte să atingă suta în 3,1 secunde, în timp ce viteza maximă este de 318 km/h. În premieră pentru Porsche, noile modele dispun de sistemul antiruliu Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), care limitează mişcarea laterală a maşinii la atacarea virajelor în forţă.
O altă noutate este Porsche Active Aerodynamics (PAA). Acest sistem include un spoiler faţă care are o secţiune ce poate fi extinsă sau retrasă pneumatic în trei trepte, precum şi un eleron în partea din spate a maşinii, ajustabil în trei poziţii, pentru a asigura o forţă de apăsare optimă. În plus, Porsche introduce pe noile 911 Turbo şi Turbo S direcţia pe puntea din spate, care virează roţile posterioare în direcţia opusă roţilor din faţă la viteze de până la 50 km/h. La viteze de peste 80 km/h, sistemul virează roţile din spate în aceeaşi direcţie cu cele din faţă.
Suficient? Aş zice că da. Curiozitatea de a conduce noul Porsche 911 Turbo e „on fire”. Noroc cu preţul, te mai aduce cu picioarele pe pământ: 162.055 de euro pentru versiunea de bază Turbo, în Germania, în timp ce modelul de top Turbo S începe de la 195.256 de euro.
Acest site folosește diferite module cookie pentru a oferi vizitatorilor o experiență optimă de utilizare.
Modulele cookie sunt stocate în browser și îndeplinesc diferite funcții care pot ajuta echipa ProduseBiomag.ro în a înțelege mai bine profilul vizitatorilor. Datele sunt colectate automat, în mod anonim, de către servicii precum Google Analytics sau WordPress.
Află mai multe detalii legate de protecția datelor pe pagina Politica de confidențialitate. Poți administra toate setările modulelor cookie folosind opțiunile din partea stângă.
Cookie-urile strict necesare
Dacă dezactivezi aceste module cookie necesare atunci nu mai poți salva setările tale. Asta înseamnă că de fiecare dată când accesezi acest site va trebui să activezi sau dezactivezi aceste module iar acest mesaj va fi afișat în mod automat.
Modulele cookie necesare ar trebui activate pentru a putea folosi acest site în mod corespunzător. Acestea te ajută să administrezi preferințele tale legate de acest site, poti folosi secțiunea de comentarii sau ne poți contacta folosind formularul de contact.
Cookie-uri terțe
Acest site folosește serviciile Google Analytics pentru a colecta date anonime despre vizitatorii acestuia. Dacă alegi să păstrezi aceste module cookie atunci ne poți ajuta să îmbunătățim experiența ta de utilizare a site-ului. Aceste date sunt colectate în mod anonim.
Activează pasul precedent "MODULE COOKIE NECESARE" ca sa putem salva preferintele tale!