Anvelopele de iarna sunt obligatorii atunci cand asfaltul este acoperit de zapada, gheata si polei. Ninsoarea cazuta la Sinaia i-a trimis pe soferi direct la service.

Marti s-au format cozi la toate service-urile, iar oamenii au asteptat si cate doua ore sa-si schimbe cauciucurile.
O parte din soferi nu si-au facut marti griji, crezand ca anvelopele de iarna sunt obligatorii doar de la 1 noiembrie.
Total eronat. Legea spune clar:
„Este interzisa conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna.”
Specialistii ne recomanda sa fim pregatiti de cand se lasa frigul. Cand temperatura este mai mica de 7 grade, o anvelopa de vara isi pierde din proprietati.
Cei care nu isi permit anvelope noi isi pot cumpara cauciucuri resapate, mai ieftine, dar mai putin performante, ne spun mecanicii.

In acest caz, de pe o anvelopa se scoate stratul de uzura atat din lateral, cat si de pe banda de rulare. Si se acopera cu un nou strat de cauciuc. La prima vedere, o anvelopa resapata seamana cu una abia iesita din fabrica.
Daca nu vreti sa platiti amenda, ele trebuie sa aiba inscriptionate literele M+S. Desi sunt cu 40% mai ieftine, anvelopele resapate au si riscuri.

Insa atentie mare, cei care nu isi cu anvelopele de vara risca o amenda de pana la 8.000 de lei in caz ca blocheaza circulatia.
Similare