5 lucruri de care ar trebui sa tii cont cand achizitionezi anvelope second-sand

Avand in vedere ca se aproprie 1 noiembrie, soferii romani sunt obligati sa isi puna anvelope de iarna. Din cauza crizei financiare tot mai multi soferi apeleaza la anvelope second-hand. Daca doresti sa faci o astfel de achizitie, noi te ajutam sa nu iei teapa si te sfatuim ce sa faci pentru a te deplasa in siguranta.

grosime-anvelope

 

O anvelopa cu un profil mai mic de 5 mm nu nu se mai numeste anvelopa de iarna! Este o anvelopa inutila! Ba mai mult, o anvelopa foarte veche, e buna de aruncat la gunoi, indiferent de cat profil mai are.

Va prezentam mai jos cele mai  importante detalii la care sa te uiti cand vrei sa achizitionezi anvelopele second-hand. Le vom numerota in functie de importanta, de la 1 la 5.

1. Data de fabricatie a cauciucului

Un criteriu foarte important este data la care a fost fabricata anvelopa pe care doresti sa-o cumperi. Aceasta data este scrisa sub forma de numar, pe peretele lateral al fiecarei anvelope. Uita-te cu atentie ca tot setul, sau toate anvelopele pe care le pui pe masina, sa fie fabricate intr-un interval de maximum un an de zile. Cauta pe cauciuc literele DOT. Langa ele vei gasi un numar format din 4 cifre. Primele doua arata saptamana din an, iar celelalte doua arata anul fabricatiei. Iata mai jos exemplul: DOT 1001 inseamna saptamana 10 din anul 2001.

anvelopele-second

 

Nu uitati nu cumparati niciodata anvelope de iarna mai vechi de 5 ani. Daca anvelopele sunt depozitate corect, poti rula cu ele  pana la 10 ani.

2. Profilul anvelopei

Dupa ce vanzatorul ti-a spus ca anvelopele pe care le vinde, toate, au un DOT decent, intreaba-l despre profil. Un profil satisacator este cam de 7-8 mm la o anvelopa second-hand. Asta pentru ca atunci cand era noua avea 9-10 mm in carne. Daca are sub 7 mm, este inca ok, dar pesemne ca te vor mai tine doar un sezon. Daca sunt sub 5 mm in carne, uita de ele si nu le cumpara, ca nu sunt bune de nimic.

Cum poti masura cel mai usor grosimea unui profil? Foloseste regula monedei de 5 bani. Mai multe detalii despre aceasta regula, poti sa citesti AICI.

cauciucuri-iarna-sh

3. Starea exterioara

La prima vedere ai impresia ca esti pe cale sa cumperi anvelope destul de noi si cu un profil acceptbil. Dar multe sunt cazurile, chiar si la anvelope vechi de 1-2 ani, sa observi ca sunt crapate din pricina unei depozitari anevoioase. Asadar, daca ajungi sa le vezi fata in fata, uita-te atent la starea lor generala de la exterior. Uita-te sa nu fie crapaturi mici, galme taieturi sau alte urme de reparatii. Nu ai vrea sa cumperi un pneu care a fost carpit doar ca sa fie usor de vandut.

 

Anvelope-de-iarna-proaste

 

4. Starea interioara

Inca un detaliu important la care putina lume se uita. De ce este foarte important? De obicei, la interior, si o anvelopa veche pare noua. Dar nu trebuie sa te uiti la asta, ci la diferite urme de reparatii: petice sau dopuri. Tot pe interior vezi si daca sunt cuie sau diferite obiecte ce au patruns cauciucul. Uita-te atent, poti chiar sa dai si cu mana pe peretii laterali interiori, sa vezi daca observi ceva necurat. Crede-ma: nu vrei sa iti cumperi anvelope care au petice. E drept, au fost reparate, nu pierd aer, dar gandeste-te ca un petic este extrem de subtire si este facut sa nu lase aerul din interior sa iasa, nu sa blocheze pietricele, cuie, cioburi, etc, sa intre in anvelopa. Adica este un punct slab ce poate fi usor patruns din exterior.

vulcanizare-anvelope-sh

5. Marca si pret

Un cauciuc ce poarta un nume cunoscut, un brand, este net superior unei anvelope no-name. Chiar daca vorbim de anvelope second-hand, marca conteaza intodeauna. Adica indreapta-te spre nume mari, precum: Pirelli, MICHELIN,Contineltal sau Drump, si incearca sa eviti marci mai putin necunoscute precum: Master Steel, Dominator, Apollo, Royal, Diamond,Flamingo , etc. Materialele folosite la fabricare difera, la fel si calitatea, profilul, normele de siguranta. Chiar daca vei avea impresia ca dai un pret mic, este foarte posibil sa regreti amarnic.

 

Sursa

Social

Arhiva stiri